NORTHAMPTON, ENGLAND - FEBRUARY 12: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB16 leaves the garage during the Red Bull Racing RB16 launch at Silverstone Circuit on February 12, 2020 in Northampton, England. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Nem született még megállapodás, de a Renault csapatfőnöke és a Red Bull első embere is hajlik arra, hogy folytatódjon istállóik szereplése a Forma-1-ben. Jók az Osztrák Nagydíj kilátásai is.
A Mercedes után az F1 további két fontos szereplője, a Renault és a Red Bull is jelezte, hogy várhatóan fenntartják a jelenlétüket a sportágban. A jogtulajdonos Liberty Media és a csapatok között érvényben lévő kereskedelmi szerződések 2020 végén lejárnak, és a korábban bejelentett, 2021-től érvényes szabályváltozások miatt is kérdéses, hogy kik köteleződnek el a sportág mellett.
A Ferrari még a néhai Sergio Marchionne elnöksége alatt fenyegetőzött a kiszállással, de az új menedzsment nem tűnik elégedetlennek az ajánlattal, hiszen a bónuszkifizetések egy részét megtarthatják és a költségplafon életbe lépésével anyagilag várhatóan kedvezőbb lesz a csapat mérlege.
A világbajnoki címvédő Mercedest képviselő Toto Wolff is azt mondta, az a cél, hogy az istálló profittermelő legyen, és pénzügyi szempontokkal érvel Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke is. A francia gyártó hosszútávú szereplése tavaly kérdőjeleződött meg, de Abiteboul az Autosportnak azt mondta, jó hír, hogy Luca de Meo kinevezésével új vezérigazgatója lett az anyavállalatnál, míg
a megbízott ügyvezető, Clotilde Delbos pénzügyi igazgatóként folytatja a munkát, így amiben vele megállapodnak, az a későbbiekben is tartható lesz.
„Természetesen őt a számok érdeklik, pénzügyi szempontból az F1 költség, de eszköz és befektetés is. Bárhogy is nézzük, jó irányba tartunk, beleértve a nézettséget és a piaci részesedést is. A költségek terén is javul a helyzet, jön a költségplafon és a motorszabályok változatlanok maradnak. Bármerre is nézünk, az értékek egészségesek és jó irányba tartanak, így minden okunk megvan bízni abban, hogy hosszabb távon itt leszünk.”
Hasonló álláspontot képvisel a Red Bull első embere, Dietrich Mateschitz is, aki saját portáljának, a Speedweek.com-nak elmondta, bár még nem írták alá a szerződést a Liberty Mediával, szerinte már csak részletekről egyeztetnek. „Nem számítok problémákra és az időből sem futunk ki. Volt már olyan időszak, amikor szerződés nélkül versenyeztünk, de minden készen állt az aláírásra.”
Mateschitz az F1 egyik legbefolyásosabb személyisége, két csapat mellett az Osztrák Nagydíj helyszínét is fenntartja. Úgy véli, a kiváló helyszín is a versenynaptárban marad.
„Gondolom, megyünk tovább – mondta a nagydíj kapcsán, amelynek szerződése szintén lejár az idei futam után. – Ezt mindig is hosszabb távú projektnek szántuk. A MotoGP-vel 5 évre hosszabbítottuk. Chase Carey szeret nálunk lenni és folytatni akarja, úgyhogy nem lesz nagy ügy a szerződés kiterjesztése.”