Noha a Forma-1-es előszezoni tesztelés utolsó napján a felkészülés legnagyobb talányának számító Ferrari is villantott valamit, és Sebastian Vettel révén az első helyen zárt, Mattia Binotto nyilatkozata után csak a vörösök legelvakultabb hívei bízhatnak továbbra is abban, hogy az istálló a szezon elején képes lesz csatába szállni a győzelmekért.
Utolsó tesztnapján Vettel egy teljes versenyhétvége menetrendjét szimulálta, 1:16.841-es időmérős körével megfutotta a Ferrari eddigi legjobb idejét a teszten, majd mindenfajta gond nélkül megtette a Spanyol Nagydíj 66 körös versenytávját. Mindez azonban semmit sem változtatott a csapatfőnök korábbi álláspontján, amely szerint nem ők a leggyorsabbak, sőt, még hátrafelé is kell tekintgetniük.
Noha továbbra is nagyon kusza a kép, ami az erőviszonyokat illeti, és maguk a csapatok sem tudják pontosan még a tesztelés utolsó napja előtt sem, hogy hol állnak a többiekhez képest, a Ferrarinál biztosnak tűnnek abban, hogy le vannak maradva a Mercedeshez és a Red Bullhoz képest. Bár továbbra sem ismerjük az üzemanyagmennyiségeket és a használt motorüzemmódot, nehéz elhinni, hogy Sebastian Vettel 1:16.9-es köre az SF1000 valós tempóját tükrözte, hiszen mindössze 5 tizedet adott Nicholas Latifi Williamsének, a tavalyi évet a mezőny után kullogva töltő grove-iak pedig aligha fejlődtek ekkorát a holtidényben.
Ennél többet árul el Vettel délutáni versenyszimulációja, ami egyáltalán nem nevezhető acélosnak,
Lewis Hamiltonnak pedig a motorhibája előtti 14 körös etap is elég volt ahhoz, hogy bizonyítsa a vörösöknek, a Mercedes jelenleg megtankolva is a mezőny legjobb autója. „Az elmúlt napokban már jeleztük, hogy nem vagyunk elég gyorsak, a versenyszimulációk tekintetében sem" – ismertette újra a vörösök számára rideg valóságot Mattia Binotto a Sky Sportsnak.
Anthony Davidson felvetette neki, hogy tavaly mindenki őket tartotta esélyesnek az ausztráliai verseny előtt, végül mégis 7 tizedet kaptak az időmérőn a Mercedestől, így miért ne történhetne akár az idén is ekkora fordulat, Binotto azonban kizárta ennek a lehetőségét.
Hogy őszinte legyek, nem hiszem [hogy számíthatunk fordulatra Melbourne-ben].
Tudjuk, hogy mit csinálunk, és hogy maradt-e még az autóban. Igaz, hogy Hamiltonnak ma gondja akadt, de ha megnézzük a versenytempót, az első etapja eléggé lenyűgöző volt. A mi részünkről nincs ekkora altatás" – utalt arra, hogy nem fogják vissza annyira magukat, ami ekkora különbséget indokolna.
Binotto annak a lehetőségét sem zárja ki, hogy a szezon elején a Mercedes és vélhetően a Red Bull üldözése helyett védekező pozícióba kényszerülnek, és a tavalyi Mercedes klónjával harcba induló Racing Pointtal fognak csatázni. „Egyértelműen nagyon közel vannak, ami az autó formáját elnézve nem meglepő” – szúrt egyet oda a kiscsapatnak Binotto.
Egyértelmű fenyegetést jelentenek, de meggyőződésem, hogy a Ferrari csapatként elég erős, hogy fejlessze az autót
és biztosra menjen, hogy a jövőben ne legyen fenyegetve."
Egy Forma-1-es autó megtervezése a leszorítóerő és a légellenállás optimális arányának megtalálásáról szól. A tavalyi Ferrarinak az volt a legnagyobb hiányossága, hogy nem tudott elegendő leszorítóerőt termelni a kanyarokban, így hiába verte kenterbe a mezőnyt az egyenes szakaszokon, ezzel a legtöbb pályán vajmi kevésre ment.
Az idei autóval változtattak ezen, a kanyarokban mindkét pilóta elmondása szerint sokat javult a helyzet, a jelek szerint mindez azonban túlságosan a jó légellenállás rovására ment.
„Ha a mostani autót összehasonlítjuk a tavalyival, az idei egyértelműen sokkal gyorsabb a kanyarokban és lassabb az egyenesekben” – ismerte be Binotto.
Azt kaptuk, amit vártunk. Hogy ez elegendő-e ahhoz, hogy a leggyorsabbak legyünk? Nem.
Összességében véve az autó tempója nem elég jó ahhoz, hogy a szezon elején a győzelmekért küzdjünk."
A vörösök az eddigi tesztelés során rendre a végsebesség-lista hátsó traktusában szerénykedtek, amit mindenki a letekert motornak tulajdonított, mostanra azonban egyre inkább úgy tűnik, hogy a túl nagy légellenállásnak is szerepe van benne. „Érezzük, hogy az autó jobb, a harmadik szektor jobbnak érződik, de azt is tudjuk, hogy ennek ára van – magyarázta Vettel, hogy a lassú kanyarokkal tűzdelt utolsó szektorban ég és föld a különbség a tavalyi Ferrarihoz képest. – Még van min dolgoznunk, lassabbak vagyunk az egyenesekben, mint szeretnénk, mert az autónak kissé nagy a légellenállása. Ezzel tisztában vagyunk, a cél azonban az volt, hogy növeljük a kocsi leszorítóerejét, amit szerintem megtettünk.
A harmadik szektorban jobbnak érződik, mint tavaly, a harmadik szektor végétől az egyes kanyarig viszont rosszabbnak."
Vettel elismerte, hogy rengeteg munka vár rájuk, mert bár sikerült előrelépniük, a riválisok még nagyobbat ugrottak. „Nagyon keményen dolgoztunk a télen, és szerintem az autónk előrelépés a tavalyihoz képest. Igyekszünk, amennyire csak tudunk, hogy megszabaduljunk a nagy légellenállástól, és hatékonyabbá tegyük az autót. Ugyanakkor úgy véljük, hogy a futamra ez előnyt jelent számunkra a beállítások terén. Meglátjuk. A kulcs az lesz, hogy miként fejlesztjük az autót."
„Ha megnézzük a nagy csapatokat, szerintem senki sem próbál meg villogni. A munka nagy része a háttérben zajlik, amit kívülről nem igazán látni. Kíváncsian várom, hogy hol leszünk Ausztráliában.
Az biztos, hogy jelenleg nem mi keltjük a legjobb benyomást.
Ugyanakkor nem aggódom, ha ez van, akkor legyen, de csak pár hét múlva fogjuk megtudni, nem ma, nem holnap" – igyekezett bagatellizálni a jelenlegi helyzetet a négyszeres világbajnok.