A koronavírus a Forma-1-et is térdre kényszerítette, bizonytalan ideig nem rendeznek versenyeket, a Ferrari leállította működését, a McLaren több alkalmazottja Ausztráliában ragadt karanténban. Ennélfogva igencsak háttérbe szorultak azok a dolgok, amelyek a szezonnyitó lefújása előtt foglalkoztatták a sportágat, mint például a Ferrari tavalyi motorjának vizsgálata miatt kirobbant botrány.
Az ausztrál futamra úgy érkezett a mezőny, hogy az FIA és a nem Ferrari-motort használó hét csapat háborúban állt, miután előbbi titkos egyezséget kötött a maranellóiakkal a tavalyi erőforrásukkal kapcsolatos vizsgálatot követően. A csapatok egy sor kérdésre szerettek volna választ kapni a Nemzetköti Automobil Szövetségtől, ez mostanáig nem történt meg, az ügy végkimenetele most pedig erősen kérdésessé vált, sajtóhírek szerint ugyanis a Mercedes kihátrált az FIA-t támadók közül.
Az Autosport úgy tudja, hogy azután, hogy Jean Todt válaszlevelét követően, amelyben nemtetszését fejezte ki a hét csapat F1-et rossz fényben feltüntető viselkedése miatt, a hét istálló közös sajtótájékoztatót szervezett az Ausztrál Nagydíjra, ez azonban a versenyhétvége lefújása miatt sosem történt meg. Ami pedig ennél is fontosabb, a szaklap magasrangú forrásokra hivatkozva azt állítja,
a Mercedes úgy döntött, hogy kihátrál a hetek szövetségéből, és a továbbiakban nem vesz részt az FIA és a Ferrari egyezsége elleni hadjáratban.
Hogy a hat csapat ezek után is tovább üti-e majd a vasat, egyelőre nem tudni, Toto Wolff személyében azonban mindenképpen komoly veszteség érte őket, miután sokan a Mercedes csapatfőnökét sejtik a teljes FIA elleni akció mögött. Az F1-insider.com úgy tudja, hogy a háttérben John Elkann, a Ferrari elnöke, és Ola Källenius, a Daimler AG vezérigazgatója közötti beszélgetés áll, amelyen a két vezető megegyezett, hogy nem okoznak további károkat a Forma-1-nek és az abban részt vevő gyártóknak.
A portál szerint ezzel azonban nem fognak véget érni a Ferrari és az FIA elleni támadások,
a Mercedes helyét a Red Bull veheti át a most már csak hatok koalíciójában.
Az F1-insider szerint a bikások megdöbbentek és csalódottak a két gyártó egyezsége miatt, és jelenleg annak okaira szeretnének választ találni.