Az F1 tíz csapata közül a Renault volt az egyedüli, amely a teszteken nem a végleges festésével vett részt. Melbourne-ben azonban végérvényesen lehullt a lepel, hiszen az enstone-i istálló is bemutatta, hogy Daniel Ricciardo és Esteban Ocon milyen színű autóval fog versenyezni.
Ahogyan az várható volt, a Renault továbbra is kitart a hagyományos sárga-fekete színösszeállítás mellett. 2019-hez képest az egyetlen jelentős különbség, hogy a hátsó szárnyat sárga helyett feketére festették.
Az autó végleges színezetének leleplezése mellett a francia csapat bejelentette, hogy szerződést kötöttek a DP Worlddel.
A cég nem csupán a Renault logisztikai partnere lesz, hanem a névadó szponzora is, így az istállót mostantól hivatalosan Renault DP World F1 Team-nek hívják. A márka emblémája többek között a kocsi első és hátsó szárnyán is látható lesz.
A DP World 2005-ben, két másik cég összeolvadásával jött létre Dubajban, mára pedig a világ egyik meghatározó logisztikai vállalatává fejlődött. Jelenleg több mint 50 ezer embert foglalkoztat, és világszerte 51 országban van jelen.
Jérôme Stoll, a Renault sportigazgatója kijelentette, elégedett, hogy létrejött az együttműködés, és a csapatnál már nagyon várják a közös munkát. A francia szakember kiemelte, a partnerség fő célja, hogy az istálló növelje hatékonyságát és környezetkímélőbb módon működjön.
„Miután az F1 azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a sportág 2030-ra karbonsemlegessé váljon, folyamatosan keressük, hogyan tudnánk csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátásunkat
– olvasható a közleményben. – Úgy véljük, a DP World segíthet megoldást találni néhány, a csapatunk ellátási láncában felmerült problémára, sőt, az egész vállalatra nézve jó hatással lehet. Emellett annak is örülünk, hogy megoszthatjuk egymással a mérnöki tudásunkat."
Ahmed bin Szulajem szultán, a DP World vezérigazgatója elmondta, a vállalat célja, hogy új logisztikai megoldásokat fejlesszenek ki az autóipar számára. Ez a megállapodás az első lépése annak, hogy hatékonyabbá tegyék az ellátási láncot azzal, hogy növelik a sebességet és az átláthatóságot, valamint csökkentik a költségeket és a környezetszennyezést. Az üzletember hozzátette, mindezek eléréséhez az F1 az egyik legalkalmasabb terület.
A megkérdőjelezhetetlen marketingértéke mellett a Forma-1 technológiailag a leggyorsabban fejlődő sportág, többek között az adatok magas fokú felhasználásának köszönhetően, ami a pályán is egyre nagyobb hatékonyságot eredményez
– fogalmazott. – A DP World pedig ezeknek a segítségével még fejlettebbé szeretné tenni az ellátást és a kereskedelmet az ügyfelei számára, ezáltal pedig megkönnyíteni minden érintett életét.”