A Ferraritól független hét istálló felháborodással reagált, több levelet is intéztek az FIA-hoz; a szövetség később elismerte, nem tudtak megbizonyosodni arról, hogy a Ferrari-motort mindig szabályosan üzemeltették, de ragaszkodtak ahhoz, hogy az eljárás jogszerű volt. A Mercedes végül kiszállt a lázadók közül, a Red Bull viszont további jogi lépéseket fontolgat.
Az F1 korábbi ügyvezető igazgatója, Bernie Ecclestone az Autocarnak azt mondta, a Ferrari motortrükkje „zseniális volt, mert működött”, a Racefans által szemlézett interjúban azonban az FIA lépését nem tartotta helytállónak.
„Nem kellett volna ezt tenniük, kiadtak egy sajtóközleményt, hogy megállapodtak a Ferrarival. Mit jelent ez? Miről állapodtak meg? Vagy az történt, hogy szabályos volt, de [az FIA-nál] nem hiszik, hogy hagyni kellene, ezért a jövőre nézve betiltják. Egyébként nem tudom, hogy miről lehetne megállapodni. Az is lehet, hogy a megállapodás arról szól,
nos, 100 százalék, hogy csaltatok, de már nem tehetünk semmit, mert megtörtént, viszont megbüntetünk érte.”
Ecclestone emlékeztetett egy korábbi, még ennél is nagyobb port kavaró ügyre, a McLaren 2007-es kémbotrányára. Egykori szövetségese, az FIA volt elnöke, Max Mosley el akarta tiltani a Ferrari adatait megszerző csapatot, az üzletember viszont meggyőzte, hogy súlyos pénzbüntetéssel lépjenek túl a botrányon.
„Sajnos engem hibáztattak, mert én javasoltam, hogy büntessék meg őket 100 millió dollárra – emlékezett vissza a 89 esztendős Ecclestone. – Mi lett volna az alternatíva? Akkoriban Max, az FIA elnöke ki akarta zárni őket a világbajnokságból. Én viszont azt mondtam, egyáltalán nem megoldás, hogy két vagy több évre kizárják őket. Miért nem büntetjük meg őket és vesszük el a pénzüket, amit egyébként megkeresnének? Így is tettünk.”
A brit üzletember véleményének gyakorlati következménye aligha lesz, mivel az FIA a saját jogi eljárásai mentén kezeli az ügyet, annyiban viszont releváns az álláspont, hogy a Red Bull éppen az elmaradt jogdíjbevételt hiányolja, miután a Ferrari jelen állás szerint nem feltétlenül szabályos erőforrással legyőzte őket a 2019-es szezon során.
„Most sajnos más dolgokkal kell foglalkozni, de ez nem jelenti azt, hogy nem leszünk aktívak az FIA és a Ferrari ügyében, amikor rendeződik a helyzet – jelentette ki Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója az F1-insider.com-nak. – A koronavírus-válság elvitte a figyelmet a megállapodásról, amit még mindig botrányosnak tartunk.”
„A Ferrarinak és az FIA-nak sem akarunk ártani, de teljesen tisztázni akarjuk, hogyan lehet ilyen furcsa különmegállapodást kötni. A Mercedes nélkül is, miután eleinte ők voltak az élharcosok, aztán hirtelen leszálltak a vonatról.”