Bizonytalanná tette a koronavírus globális terjedése az idei Forma-1-es versenyek megrendezését. A sportág kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media elnök-vezérigazgatója nyári kezdést ígért, ez a jelenlegi állapot szerint legjobb esetben is a június 14-én esedékes a Kanadai Nagydíjat jelenti, de valós veszély fenyeget további, európai helyszíneket is.
Chase Carey azt mondta, 15-18 nagydíj megrendezésével számol, augusztusban nem lesz nyári szünet, és várhatóan legalább december 13-ig kitolják majd a szezon végén. Frédéric Vasseur, az Alfa Romeo Racing csapatfőnöke úgy véli, az istállóknak akár plusz munkaerőre is szüksége lehet, hogy folyamatosan versenyezni tudjanak, és a Haasnál is akadnak aggodalmak.
„Őrületnek hangzik, hogy hat hónap alatt 18 verseny legyen – ismerte el Kevin Magnussen a dán Viasatnak. – Ha viszont így kell lennie, akkor így lesz, majd karácsonykor látjuk újra a családunkat. Nem tudom, hogy ezt végig lehet-e csinálni, de bizonyos, hogy brutálisnak hangzik” – ismerte el a 27 esztendős pilóta.
A jogtulajdonos arra készül, hogy szükség esetén átrendezi a még el nem halasztott versenyek időpontjait is, így folyamatosan 1-2 hetente lehetnének nagydíjak, akár rövidebb programokkal.
Magnussen úgy vélte, „talán” jó lenne kipróbálni ilyen reformokat, és csapatfőnöke, Günther Steiner is megerősítette az Auto Motor und Sportnak, hogy az ügy napirenden van (legalábbis egy ma megjelent, de március 19-én készített interjú szerint). „Dolgozunk azon, hogy bizonyos versenyeket három helyett kétnapossá alakítsunk. Ez folyamatban van” – ismerte el.
„Rengeteg a nyitott kérdés. Sok tanácsot is kapunk a háttérből, hogy mi lehetséges, és mi nem. Az biztos, hogy lesznek újszerű formátumok, mert rákényszerülünk erre, de ez lehetőséget is ad nekünk, hogy kipróbáljuk, ezek jobbak-e vagy sem. Ha valami nem működik, legalább a továbbiakban nem erőltetjük. Most felmerülnek lehetőségek, amik egyébként nem, mert nem tudnánk megállapodni.”
Steiner szerint „bizonyos dolgokat meg kell tenni a túlélésért”. Azt nem tudta megmondani, legalább hány versenyre van szükség, hogy fenntartható maradjon a működésük.
A csapatfőnök a leállás idején is minden nap egyeztet a különböző részlegek vezetőivel, csütörtökre pedig még egy bejelentés is adódott: a tesztpilóták feladatait Pietro Fittipaldira és Louis Delétraz-ra bízzák, akik sok időt töltenek majd a csapat ipari szimulátorában és várhatóan az F1 hivatalos esport-versenyein is ők indulnak a Haas színeiben.