Nagy port vert fel a télen, hogy a Ferrari megerősítette, a vállalat elnöke, John Elkann tavaly informálisan találkozott Lewis Hamiltonnal, és nyilvános szereplései alkalmával a brit pilóta, valamint a Ferrari szakemberei sem voltak hajlandók kizárni, hogy a hatszoros világbajnok 2021-től Maranellóba szegődhet.
Ezek a hangok elcsendesedtek az idei szezonkezdet apropóján, Mattia Binotto csapatfőnök kijelentette, a brit szupersztár jelenleg nem opció a Scuderiának, ami inkább Sebastian Vettellel törekszik a szerződés meghosszabbítására. Innentől már csak az a kérdés, hogy mikor kezd tárgyalni Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke és Hamilton, de ezt egyelőre nem sietik el.
„[Bíznunk kell egymásban], mert ha nem, akkor a szezon során úgyis lenne olyan helyzet, amikor próbára kell tennünk a bizalmat. Néha, amikor a célok nincsenek összhangban, nyíltan meg tudjuk beszélni. Alapvetően bizalom uralkodik közöttünk, hiszen egy hajóban evezünk” – magyarázta Wolff a Sky Sports műsorán egy interjúban, amit Hamiltonnal közösen adott.
A versenyző hozzátette: „Nem stresszelek, megbízom Totóban. Elmondtuk egymásnak, hogy mik a céljaink, mire törekszünk, milyen elköteleződéseink vannak, úgyhogy sohasem érzem, hogy sietnem kellene, és mindig azt kérdezgetni, hogy minden rendben van-e. A [kommunikációs] csatorna nyitva van, és biztos, hogy a jövőben le fogunk ülni, de nem érzem, hogy…”
Wolff kategorikusan cáfolta a sajtóban felröppent pletykákat, hogy Hamilton óriási fizetést kérne a Mercedestől, és kijelentette, még szóba sem kerültek a pénzügyek, bár később viccelődtek azzal, hogy küldtek már egymásnak összegeket, amelyek a megbeszélések tárgyát képezik majd. Az osztrák üzletember hozzátette, csak találniuk kell egy napot, amikor összeülnek és rendezik a feltételeket.
Hamilton emlékeztetett, hogy legutóbb ez az ő monacói lakásán történt, rendeltek pizzát és 10 órás huzavona után megállapodtak. Martin Brundle, a csatorna szakértője emlékeztetett, hogy Hamilton fizetésének harmadát Wolff állja, de a csapatfőnöknek ezzel nincs problémája. „Tudom. Tiszteljük egymást, tudom, hogy Lewis mit ad hozzá a csapathoz pilótaként és márkaként is.”
A szerződéshosszabbítás ügye felmerült a Bild am Sonntag hasábjain is, Wolff kijelentette, a pénzügyi kérdések két okból sem okoznak fejtörést a folyamatban. „Egyrészt, Lewis tudja, hogy a Daimler komoly átalakuláson megy keresztül, az egész autóiparban nehéz idők járnak és indulunk az elektromos autózás útján.”
„Másrészt, Lewisnak sokkal fontosabb, hogy a lehető leggyorsabb autót kapja a világbajnoki címek megnyeréséhez” – jelentette ki Wolff. Ezt az autót valószínűleg a Mercedes fogja a továbbiakban is Hamilton rendelkezésére bocsátani, mert a brit pilóta a csábító imázs ellenére is úgy tűnik, ellenáll a kísértésnek, hogy a Ferrari színeiben döntse meg Michael Schumacher F1-es rekordjait.
„Szerintem ez rövidtávú dolog – mondta a Sky Sports műsorában. – Ha megnézzük a pilótákat, akik a Ferrari versenyzői voltak, akkor hihetetlen csapat jön össze, a kocsik mindig gyönyörű vörösek, ez az én sisakomon is szerepel, a szenvedély és a szerelem színe. A Mercedesnél viszont az ember része lesz [a márka] örökségének és élethosszig tartó partner marad, ez szupererős vonzerő.”