Kétségtelenül a Mercedes kerékösszetartást menet közben változtatni képes rendszere, a DAS volt az idei F1-es előszezon legnagyobb technikai innovációja, amitől a rivális csapatok szája is tátva maradt, amikor először meglátták azt a monitorokon a barcelonai gyakorlás második napján. A címvédő versenyzői a kormány előre-hátra mozgatásával az első kerekek összetartását tudják szabályozni, ami akár komoly előnyt is jelenthet nekik majd a versenyeken. Hogy mekkorát, azt egyelőre nem tudjuk, ahogyan azt sem, hogy minden futamon be fogja-e vetni a szerkezetet a csapat.
A jelen állás és az FIA szerint szabályos eszközt Valtteri Bottas és Lewis Hamilton is több ízben tesztelte Barcelonában. A finn pilóta elmondása szerint egy idő után már természetessé vált a használata, biztonsági kockázatot tehát nem jelent, viszont még mindig elemzik, hogy mi az ideális módja a működtetésének. „Körről körre többet tanultunk róla, a tesztelés alatt
a mérnököknek volt ideje tanulmányozni az adatokat és lefektetni, hogy mi, versenyzők, miként használhatjuk ki a legjobban a szerkezetet, milyen helyzetekben jelenthet előnyt, egyáltalán mekkora előnyt jelent, és mely pályákon lehet kérdéses, hogy a hasznunkra válik
– összegzett Bottas. – Örülünk, hogy van egy ilyen szerkezetünk az autóban, egy idő után nagyon simán ment vele minden, automatizmussá vált a használata, amihez nem kell sokat gondolkodni."
Ahogy Bottas is említette, az adott pálya jellegzetességén is múlhat, hogy mennyit hozhat a konyhára a DAS a Mercedesnek, ezért
vélhetően minden futamnál külön mérlegelik, hogy bevetik-e.
A melbourne-i idénnyitóval kapcsolatban a finn csak annyit mondott, „nincs rá ok, hogy ne használjuk", Lewis Hamilton viszont már óvatosabban fogalmazott. „Nem használtam valami sokat a teszten, olykor gyakoroltam vele, máskor nem, úgyhogy nem tudom, mennyit fogjuk használni a szezon során" – nyilatkozta a címvédő.
A hatszoros világbajnok mindazonáltal örül neki, hogy a Mercedes előállt egy ilyen innovatív ötlettel, a DAS megszületésében pedig magának is nagy szerepet tulajdonít. „Összességében nagyon büszke vagyok a srácok gondolkodására, a mentalitásunk évről évre fejlődik, egyre nyitottabbak vagyunk. A mérnökök gyakran nem ilyenek, hozzászoknak, hogy mindig a biztonságos és megbízható utat válasszák, mert az már a korábban is bevált.
Az elmúlt években viszont nem csak a pályán igyekszem mindent beleadni, hanem a srácokat a kényelmi zónájukon kívül eső területek felé terelem, ahol olyan dolgokat fedeztünk fel, amikre enélkül soha nem jöttünk volna rá.
Fantasztikus volt kicsit betörni őket, nyitottá tenni új ötletek iránt. Ez is lehetővé tette, hogy ilyen nagyszerű ötletekkel álljunk elő."