Legutóbb arról írtunk, hogy még a sokak által merevnek tartott Michael Schumacher is el tudta engedni magát egy-egy buliban, ha az élet úgy kívánta. Természetesen a hétszeres világbajnokon kívül is bőven akadnak pilóták, akik nem riadnak vissza egy kis partizástól, a jelenlegi mezőnyből elég csak Kimi Räikkönent említeni.
Nemcsak a versenyzők kiváltsága azonban a bulizás, erre a Red Bull sztártervezője, Adrian Newey a remek példa. A 61 éves szakember könyve ezen a téren is bővelkedik a nem mindennapi történetekben, ebből emeltünk most ki három, azaz inkább két sztorit.
Saját elmondása szerint Newey már fiatalon sem vetette meg a jó bulikat és az alkoholt, ezen a szokásán pedig befutott és széles körben ünnepelt F1-es tervezőként sem változtatott. Amikor volt mit (és néha akkor is, amikor nem), akkor bizony rendesen belefogott az ünneplésbe. Így volt ez a 2010-es Japán Nagydíj után is, amelyen a Red Bull kettős győzelmet aratott. Ezt követően ahelyett, hogy rögtön a Koreai Nagydíj helyszíne felé vették volna az irányt, Tokióban maradtak ünnepelni, és az istálló marketinges csapatával részt vettek az azóta elhunyt thai üzletember, egyben a Red Bull 50%-os tulajdonosa, Chaleo Yoovidhya vacsoráján, majd egy whiskybárban folytatták az estét.
El kell ismernem, addigra egy kicsit túl sok szakét ittam, valamint DC (David Coulthard – a szerk.) is ott volt, ami soha sem jelent jót
– idézte fel az estét "How to Build a Car" című könyvében Newey. – Megérkezett egy lány motoros bőrruhában, elkezdtünk beszélgetni, én pedig azzal hoztam szégyenbe magam, hogy ananász darabokat mártogattam egy 1958-as Scotch-ba (Chaleo megkérdezte a születési dátumomat és megvette az egész üveget, csak Isten tudja, mennyibe került), és azzal etettem a lányt. Ezután kissé ködössé váltak a dolgok. Arra emlékszem, hogy egy hotelszobában voltam a motoros lánnyal (semmi nem történt, később ráadásul kiderült, hogy Chaelo unokahúga, úgyhogy még ez is), amikor DC megjelent egy üveg pezsgővel. Kiderült, hogy ő, Christian [Horner, a Red Bull Racing csapatfőnöke] és Martin Brundle [a Sky Sports szakkommentátora] mindannyian a folyosón álltak és egy üvegpohárral az ajtón hallgatóztak, hogy történik-e valami odabent."
Az ünneplésnek itt azonban még nem volt vége. „Megittuk a pezsgőt, a motoros lány és én pedig ismét csatlakoztunk a többiekhez a nightclubban. Ezután ismét minden homályos, nem emlékszem pontosan a részletekre, arra viszont igen, hogy
másnap reggel egy közlekedési bója volt velem a szobámban. Hogy miként került oda? Passz.
Másnap elrepültünk Koreába, a bóját is vittük, saját ülése volt a repülőn, a fiúk a garázsban felmatricázták, adtak neki egy paddock-belépőt, az év hátralevő részére pedig ez lett a kabalánk."
Egy másik alkalommal a tervezőzseni saját főnökét bosszantotta fel annak Oxfordshire-i farmján. Christian Horner minden évben a Brit Nagydíj után megvendégeli a csapatot otthonában. Így tett 2009-ben is, amikor szintén volt mit ünnepelni, hiszen Sebastian Vettel nyerte a versenyt, Newey azonban kissé talán túlzásba esett. „Ott volt a haverom, Joe Macari is, aki egy vadonatúj Ferrari Californiával érkezett, én pedig egy-két (vagy három-négy) ital után úgy döntöttem, hogy az ünneplés jegyében lenyúlom a kulcsokat, és amíg mindenki a kertben felállított sátorban hallgatja a zenekart, körzőzök egy kicsit Christian gyepén."
„Mark jól meséli ezt a sztorit. Azt mondta, hogy a sátorból olyan volt, mintha beindult volna egy stroboszkóp, ahogy a pörgő Ferrari első és hátsó fényszórója forgott körbe-körbe. Az emberek lassan elkezdtek kijönni.
Addigra nagyjából 30-szor pördültem körbe, majd amikor végeztem, tapsvihar közepette szálltam ki a kocsiból. Utána pedig, be kell vallanom, egyszerűen otthagytam Joe Ferrariját a gyepen."
A rádöbbenés csak másnap reggel következett be. „Aznap éjjel ott aludtam, és amikor reggel felkeltem kissé fájós fejjel, kinéztem az ablakon és megláttam a 'gyepet', ami már inkább sárból álló körök kupaca volt. Christian természetesen megbocsátott. Úgy három évvel később..."
A bosszú azonban nem maradhatott el. Amint kezdett beindulni a Red Bull szekere és elkezdtek gyűlni a trófeák, Helmut Marko, a csapat tanácsadója úgy döntött, hogy fel kell újítani a gyárépület recepcióját, méltóvá téve a helyet a serlegek tárolására. Mindez nagyjából két hónapon át tartott, biztonsági okokból ezidő alatt Neweynak az épületet megkerülve lehetett csak eljutnia a főbejárattal szembeni parkolóba, mindez pedig jó 10 perces gyalogtúrát jelentett. Egyik este azonban nem bírta ki, hogy ne próbálja meg lerövidíteni az utat.
„Mivel kíváncsi voltam, átbújtam a lezárást jelző szalag alatt a recepcióra, és megláttam, hogy üvegajtókat helyeztek oda. Azt gondoltam, »nézzük, hogy működnek-e«. Működtek. Ezután láttam egy előszobát, amely be volt deszkázva, de volt ott egy rés, amin úgy gondoltam, hogy éppen átférek.
Át is fértem, és amikor már éppen gratuláltam magamnak, hogy megspóroltam a hosszú sétát, bumm, a farostlemez beszakadt alattam, én pedig beleestem egy nagyjából öt láb mély gödörbe.
»Nos«, gondoltam, miközben kihajítottam az aktatáskámat, hogy aztán félénken kimásszak, leporoljam magam és elsétáljak az autómhoz, »legalább senki sem látta«."
Newey azonban tévedett, minderre azonban csak a Red Bull karácsonyi partiján derült fény, amelyen Horner az egész csapatnak levetítette a biztonsági kamera által rögzített felvételt. Méltó visszavágás a tönkretett gyepért.