A tavalyi idény jelentős részében a Ferrari volt a leggyorsabb az egyenesekben, ami nagyban a motorerőnek volt köszönhető. Az USA Nagydíjon azonban ez hirtelen eltűnt, sokak szerint azért, mert az FIA nem sokkal korábban állásfoglalást adott ki az üzemanyag-átfolyással és az olajégetéssel kapcsolatban.
A Nemzetközi Automobil Szövetség a téli szünetben megvizsgálta az erőforrást, és a közleményből kiderült, hogy a Ferrari motorja nagy valószínűséggel szabálytalan volt. Az FIA azóta mind a szabályokon, mind az ellenőrzés módján szigorított, a maranellóiaknak pedig teljesen új erőforrást kellett építeniük. A teszteredmények alapján ez sokkal gyengébbre sikeredett a tavalyinál, Mattia Binotto csapatfőnök nem is volt optimista az első futamokat illetően.
Az erőforrást valamelyest már az Ausztrál Nagydíjra átalakították, azonban a futamot a McLaren alkalmazottjának pozitív koronavírus-tesztje miatt elhalasztották, így ezt a specifikációt éles körülmények között nem vetették be. A melbourne-i hétvégéhez hasonló sorsra jutott a következő nyolc verseny is, és jelenleg nem lehet tudni, hogy az idény mikor és hol kezdődik.
Ez pedig némi lehetőséget ad a csapatoknak, hogy még az első futam előtt fejlesszék az autót.
Az Autosport értesülései szerint a Ferrari a melbourne-i motorspecifikációt soha nem fogja használni, helyette rögtön a még tovább fejlesztett verzióval kezdik meg a szezont. Ugyan a gyár az FIA, valamint az olasz kormány rendelkezéseinek megfelelően zárva van, így a motorrészleg sem üzemel, de pár héttel az idénynyitó előtt a csapatok mindenképpen munkába állhatnak.
A portál az Enrico Gualtieri és Wolf Zimmermann vezette motorrészlegről kiszivárgó információk alapján azt írja, hogy a legfrissebb verziójú erőforrás hengerfejei
magasabb hőmérsékleten fognak üzemelni, ennek következtében pedig nagyobb lesz az égéstérben keletkező nyomás.
Becslések szerint ez 20 lóerőt hozhat a csapatnak, amivel visszanyernek valamennyit a 2019-es szezon utolsó versenyei előtt elvesztett teljesítményből. A motor fejlesztése mellett pedig az autót aerodinamikai téren is módosítják.
Ahhoz, hogy a Ferrari bevethesse új specifikációjú erőforrását, a motornak előbb teljesítenie kell a próbapados teszteket. Azt még mindig nem lehet biztosan tudni, hogy hol lesz lehetőségük először versenykörülmények között kipróbálni, de a franciaországi helyzet alapján nem valószínű, hogy a Paul Ricardon. Ellenben az osztrák alkancellár nem zárta ki, hogy ők meg tudják rendezni a július 7-én esedékes futamot.