Még a koronavírus-járvány világszerte történő elterjedése és az idény első nyolc versenyének elhalasztása előtt a Ferrari és az FIA titkos megállapodása tartotta lázban az F1-es közösséget. Miután az előszezoni tesztelés utolsó napján fény derült az egyezségre, a riválisok egy sor kérdésre szerettek volna választ kapni a Nemzetközi Automobil Szövetségtől. Ez mostanáig nem történt meg, az Ausztrál Nagydíj törlésével és a járvány okozta gazdasági nehézségek növekedésével pedig háttérbe is szorult az ügy, a Red Bullnál azonban nem feledkeztek meg róla teljesen.
A bikások az egyik leghangosabb csapatnak számítottak a botrány kirobbanása után, Helmut Marko egyenesen a Forma-1 hitelességének veszélyeztetésével vádolta meg az FIA-t. Egy ideig úgy tűnt, hogy a Ferrari és a szövetség paktuma ellen egységbe tömörülő hét csapat elérhet valamilyen eredményt, az Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes azonban közölte, elállnak a további támadásoktól.
A Red Bullt ez azonban nem tántorítja el attól, hogy ha lecseng a járvány és újraindul a szezon, ismét elővegye a témát.
„Jelenleg ez másodlagos azok mögött a problémák mögött, amelyekkel a Forma-1 szembenéz. Először ezekkel szeretnénk megbirkózni, utána egy későbbi időpontban majd az FIA és a Ferrari egyzségéről is szó lesz – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a BBC-nek. – Feltettünk néhány kérdést az FIA-nak. Azt mondanám, hogy egy titkos megállapodás, ami az egyik résztvető autójának szabályosságára vonatkozik, nyilván olyasmi, ami kérdéseket vet fel.
Biztos vagyok benne, hogy a megfelelő időben le fogunk ülni beszélni Jean [Todt-tal, az FIA elnökével],
hogy megpróbáljuk megérteni, miért és mit tartalmazott a megállapodás."
Az előszezoni teszteken a maranellóiak maguk is elismerték, hogy az idei autójukkal hátrányban vannak a Red Bull és a Mercedes mögött, Mattia Binotto pedig elárulta, hogy az erőforrásuk sem elég jó, időbe telik, mire felzárkóznak vele. Mindez azok után, hogy tavaly még ők voltak a legjobbak ezen a téren, mintegy beismerése annak, hogy az FIA vizsgálata hátrányosan érintette őket.
Azonban annak ellenére, hogy égető szükségük lenne a versenyképességük javítására, belementek abba, hogy a 2021-es szabályokat eltolják egy évvel, és jövőre is a mostani regulák szerint épített autóval versenyezzenek.
Binotto tudja, hogy ezzel megnehezítették a saját dolgukat, ám ebben a helyzetben a Forma-1 és a többi csapat túlélését kellett szem előtt tartaniuk.
„Figyelembe véve az idei alapautüt és a tesztek tapasztalatait, nem hiszem, hogy előnyünkre válik az új szabályok bevezetésének elhalasztása” – nyilatkozta a csapatfőnök a Sky Italiának.
Nem volt könnyű döntés, de meg kellett hozni. Ez egy speciális helyzet, fontos volt, hogy felelősen döntsünk a jövőre nézve."
Binotto elmondta, hogy annak a részleteiről, hogy mit lehessen fejleszteni az idei autókon, még folynak az egyeztetések a csapatok és az FIA között, az ő céljuk azonban mindenképpen az, hogy bármekkora korlátozásokat is vezessenek be, megtartság a Forma-1 DNS-ét, azaz az egymás elleni versengést, és ne fagyasszák be teljesen az erőviszonyokat.