BARCELONA, SPAIN - FEBRUARY 27: Lando Norris of Great Britain driving the (4) McLaren F1 Team MCL35 Renault on track during Day Two of F1 Winter Testing at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 27, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Alaposan felborítja a McLaren terveit, hogy a koronavírus miatt új időszámítás kezdődik a Forma-1-ben. A 2021-re tervezett motorszállító-váltás megtörténik, de a wokingiak felzárkózása csúszhat.
A Forma-1 teljes mezőnye kénytelen alkalmazkodni a koronavírus miatt gyökeresen megváltozott gazdasági helyzethez, de valószínűleg a McLaren terveit írta át a leginkább az idei szezon csúszása és a 2021-re tervezett technikai szabályváltozások elhalasztása 2022-re. A wokingi istálló jövőre visszatér a Mercedes erőforrásaihoz, de ez már nem egy teljesen új autó építésével összhangban történik majd, hanem az idei MCL35-öst kell átalakítaniuk.
Ez normális esetben megoldható, sőt rutinszerű eljárás, annak idején a Mercedes-motorhoz készített MP4-29-be építették be a Honda első hibrid erőforrását is, jövőre viszont ezt a szabályok nem teszik lehetővé, mert a jogtulajdonos, az FIA és a csapatok megállapodtak abban, hogy homologizálják az idei autóikat, és visszafogják a fejlesztéseket.
A McLaren viszont részleges felmentést kapott, így a motorcserét elvégezhetik, de Andreas Seidl csapatfőnök így is kompromisszumokra számít.
„Biztosan lesznek korlátai annak, hogy milyen jól tudjuk integrálni ezt az erőforrást a jelenlegi autóba – idézte az Autosport. – Megállapodtunk az FIA-val, hogy nagyon szorosan figyelik majd, hogy csak azokat a módosításokat végezzük el, amelyek abszolút elengedhetetlenek a Mercedes erőforrás beépítéséhez.”
Galéria: A McLaren és a Mercedes közös története a Forma-1-ben - Galéria
1/20
Finnish Formula One driver Mika Hakkinen drives his McLaren-Mercedes during the free practice session of the Japanese Grand Prix 11 October. Hakinnen clocked the second fastest time of 1 min 42.954 sec, 0.604 seconds behind Gerhard Berger of Austria.
AFP PHOTO Toshifumi KITAMURA / AFP PHOTO / TOSHIFUMI KITAMURA
„Nagyon odafigyelnek majd, hogy az erőforrás körül ne nyúljunk olyan területekhez, amelyek további teljesítménynövekedést okoznának. Ezt mi teljesen megértjük és el is fogadtuk, mert végtére is, látni kell a teljes helyzetképet, vagyis meg kell egyeznünk abban, hogy támogatjuk a [fejlesztések] befagyasztását. Mindenki ezzel tud a lehető legtöbbet spórolni az idén.”
A McLaren 2019-ben visszakapaszkodott a konstruktőri világbajnokság 4. helyére, és úgy vélték, hogy 2021-től újabb lehetőségeik nyílnak.
„Nem titok, hogy a McLarennél nagyon erőltettük az új szabályok 2021-es bevezetését – mondta. – Közben viszont teljesen megértjük és támogatjuk a halasztást. Az időzítés kapcsán nyilvánvaló, hogy a változás és a [gyárak] hosszú leállása miatt lehetséges, hogy csúszni fog a felzárkózásunk. Közben viszont ez kihívás is. Van egy világos tervünk, hogy a következő hónapok és évek során mit kell tennünk ezért.”