Szigorú felügyelet alatt válthat Mercedes-motorra a McLaren

Forma-1, Lando Norris, McLaren, Barcelona teszt 5. nap
BARCELONA, SPAIN - FEBRUARY 27: Lando Norris of Great Britain driving the (4) McLaren F1 Team MCL35 Renault on track during Day Two of F1 Winter Testing at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 27, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Alaposan felborítja a McLaren terveit, hogy a koronavírus miatt új időszámítás kezdődik a Forma-1-ben. A 2021-re tervezett motorszállító-váltás megtörténik, de a wokingiak felzárkózása csúszhat.

A Forma-1 teljes mezőnye kénytelen alkalmazkodni a koronavírus miatt gyökeresen megváltozott gazdasági helyzethez, de valószínűleg a McLaren terveit írta át a leginkább az idei szezon csúszása és a 2021-re tervezett technikai szabályváltozások elhalasztása 2022-re. A wokingi istálló jövőre visszatér a Mercedes erőforrásaihoz, de ez már nem egy teljesen új autó építésével összhangban történik majd, hanem az idei MCL35-öst kell átalakítaniuk.

Jövőre ez az autó Mercedes-motorral megy majd Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

Ez normális esetben megoldható, sőt rutinszerű eljárás, annak idején a Mercedes-motorhoz készített MP4-29-be építették be a Honda első hibrid erőforrását is, jövőre viszont ezt a szabályok nem teszik lehetővé, mert a jogtulajdonos, az FIA és a csapatok megállapodtak abban, hogy homologizálják az idei autóikat, és visszafogják a fejlesztéseket.

A McLaren viszont részleges felmentést kapott, így a motorcserét elvégezhetik, de Andreas Seidl csapatfőnök így is kompromisszumokra számít.

„Biztosan lesznek korlátai annak, hogy milyen jól tudjuk integrálni ezt az erőforrást a jelenlegi autóba – idézte az Autosport. – Megállapodtunk az FIA-val, hogy nagyon szorosan figyelik majd, hogy csak azokat a módosításokat végezzük el, amelyek abszolút elengedhetetlenek a Mercedes erőforrás beépítéséhez.”

Forma-1, Mika Häkkinen, McLaren Racing, Japán Nagydíj 1995
Forma-1, Mika Häkkinen, David Coulthard, McLaren-Mercedes, Portugál Nagydíj 1996
Forma-1, David Coulthard, Mika Häkkinen, McLaren-Mercedes, Európa Nagydíj 1997
Forma-1, Mika Häkkinen, McLaren Racing, Japán Nagydíj 1998
Forma-1, Mika Häkkinen, David Coulthard, McLaren Racing, Japán Nagydíj 1999
Forma-1, Michael Schumacher, David Coulthard, Scuderia Ferrari, McLaren-Mercedes, USA Nagydíj, 2000
Forma-1, David Coulthard, Mika Häkkinen, McLaren Racing, Spanyol Nagydíj 2001
Forma-1, Kimi Räikkönen, McLaren Mercedes, San Marinói Nagydíj 2002, Michelin
Forma-1, Kimi Räikkönen, McLaren-Mercedes, Michael Schumacher, Scuderia Ferrari, Ausztrál Nagydíj 2003
Forma-1, Kimi Räikkönen, McLaren, 2004, Spa
Forma-1, Kimi Räikkönen, McLaren, 2005, Japán Nagydíj
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen , Juan Pablo Montoya, McLaren Mercedes, 2006, rajtbaleset
Forma-1, Fernando Alonso, McLaren, Lewis Hamilton, autóbemutató 2007
Forma-1, Lewis Hamilton, McLaren-Mercedes, Timo Glock, Toyota, Brazil Nagydíj 2008
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, 2009
Forma-1, Jenson Button, McLaren-Mercedes, Ausztrál Nagydíj 2010
Forma-1, Jenson Button, McLaren-Mercedes, Kanadai Nagydíj 2011
Forma-1, Jenson Button, Lewis Hamilton, McLaren-Mercedes, Brazil Nagydíj 2012
Motorsports: FIA Formula One World Championship 2013, Grand Prix of India #F1 Arbeiter Betreuer - staff Boxenstopp - pit stop Circuit Name - Buddh International Circuit Crew Mitglied F1 - F 1 Formel 1 - formula 1 Formel 1 - formula one Formel Eins - formu
Forma-1, Kevin Magnussen, McLaren-Mercedes, Ausztrál Nagydíj 2014

„Nagyon odafigyelnek majd, hogy az erőforrás körül ne nyúljunk olyan területekhez, amelyek további teljesítménynövekedést okoznának. Ezt mi teljesen megértjük és el is fogadtuk, mert végtére is, látni kell a teljes helyzetképet, vagyis meg kell egyeznünk abban, hogy támogatjuk a [fejlesztések] befagyasztását. Mindenki ezzel tud a lehető legtöbbet spórolni az idén.”

A McLaren 2019-ben visszakapaszkodott a konstruktőri világbajnokság 4. helyére, és úgy vélték, hogy 2021-től újabb lehetőségeik nyílnak.

„Nem titok, hogy a McLarennél nagyon erőltettük az új szabályok 2021-es bevezetését – mondta. – Közben viszont teljesen megértjük és támogatjuk a halasztást. Az időzítés kapcsán nyilvánvaló, hogy a változás és a [gyárak] hosszú leállása miatt lehetséges, hogy csúszni fog a felzárkózásunk. Közben viszont ez kihívás is. Van egy világos tervünk, hogy a következő hónapok és évek során mit kell tennünk ezért.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!