Szombaton meghalt a korábban a Forma-1-ben is tevékenykedő tervező, Ricardo Divila. A brazil szakembert 74 éves korában érte a halál, a hírek szerint rövid lefolyású betegség után. A tudósítások nem említik, hogy Divila a koronavírus áldozata lenne.
A sokak által csak Richardnak becézett szakember több ízben is megfordult a Forma-1-ben, de elsősorban a Wilson Fittipaldi által létrehozott csapat életében betöltött szerepe miatt lett ismert. Őt, illetve a nála sokkal sikeresebb öccsét, Emersont a 60-as évek óta ismerte, és kisebb kategóriákban már korábban is tervezett nekik autót. Amikor 1969-ben a két testvér Európába költözött, Divila rengeteget segített nekik.
Az idősebbik Fittipaldi 1975-ben hozta létre a Copersucar néven elinduló istállót, azzal a nem titkolt céllal, hogy a Forma-1 történetének első tisztán brazil csapata legyen. Ennek megfelelően honfitársát kérte fel, hogy tervezze meg az autót. Az FD kódnevű sorozat kettőjük vezetéknevének kezdőbetűiből állt.
Az első idény nem sikerült jól, a csapat egyetlen pontot sem tudott szerezni.
1976-ban Emerson Fittipaldi is megérkezett az istállóhoz, de nagy javulást ő sem hozott, három 6. hellyel mindössze 3 pontot gyűjtött. A következő években Divila háttérbe szorult, de 1982-es megszűnéséig a csapat alkalmazásában maradt. Ebben az időszakban többek között a fiatal Adrian Newey is a csapat tagja volt.
Később a Ligier kötelékében tért vissza az F1-be, ahonnan a Fondmetalhoz, majd a Minardihoz igazolt. Utóbbinál Aldo Costával, a Ferrari és a Mercedes későbbi technikai igazgatójával dolgozott együtt. Utoljára Alain Prost istállójában vállalt szerepet kutatásért és fejlesztésért felelős igazgatóként.
Emellett még 1987-ben tervezett autót a FIRST Racingnek, de a kocsit megvásárolta és némileg átalakította a Life csapata, az ő szolgálataira pedig nem tartottak igényt.
Divila az F1 mellett számos más sorozatban is tevékenykedett. A Nissannál rengeteg projektben vállalt szerepet, de rövid időre a Toyota is alkalmazta. Emellett dolgozott Eddie Jordannek, valamint Keke Rosbergnek is. Legutóbb hazája F4-es bajnokságában volt technikai igazgató, de emellett előadásokat is tartott, és újságíró is volt.
Természetesen többen is búcsúztak tőle a közösségi médiában, az F1-ben megforduló pilóták közül Pedro de la Rosa emlékezett meg róla. „Szomorúan értesültem arról, hogy Ricardo Divila itt hagyott bennünket – olvasható a spanyol versenyző Twitter-oldalán. – Sok évvel ezelőtt találkoztam vele Japánban, és mindig azt éreztem, hogy egyedülálló módon ért az autósporthoz. Hiányozni fogsz, barátom!”