KUALA LUMPUR, MALAYSIA - APRIL 08: Race winner Fernando Alonso (C) of Spain and McLaren Mercedes celebrates with second placed team mate Lewis Hamilton (L) of Great Britain and McLaren Mercedes, and third placed Kimi Raikkonen (R) of Finland and Ferrari following the Malaysian Formula One Grand Prix at the Sepang Circuit on April 8, 2007, in Kuala Lumpur, Malaysia. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Ritkán adatik meg egy tesztpilótának, hogy egy korszak három kiemelkedő versenyzőjének eredményeire is rálátása legyen. Pedro de la Rosa dolgozott Kimi Räikkönen, Fernando Alonso és Lewis Hamilton árnyékában is, elárulta, mit tapasztalt akkoriban a McLarennél.
Örök kérdés a Forma-1-ben, hogy valóban azok-e a legkiválóbb versenyzők, akik a legtöbbet nyernek és a legjobb eredményeket érik el, és ez manapság egyre nagyobb kérdés, hiszen Lewis Hamilton a világbajnokság újraindulása után ismét lépéseket tehet pályafutása hetedik világbajnoki címe felé.
Közben a szupertehetségnek tartott Fernando Alonso csak 2005-ben és 2006-ban, a szintén kiemelkedő képességekkel bíró Kimi Räikkönen pedig csupán 2007-ben tudott világbajnoki címeket szerezni. A McLaren egykori tesztpilótája, Pedro de la Rosa mindhármuk hátterében dolgozott, sőt, Juan Pablo Montoyát is jól ismerte.
A 49 esztendős spanyol veterán az F1 hivatalos podcastjában nemrég kijelentette, Hamilton és Alonso 2007-es párosát a legjobbnak tartja a sportág történetében, és sajnálja, hogy az együttműködés egy szezon alatt „felrobbant”. Elismerte, a két versenyző adatait elnézve úgy érezte, mintha Alonso és Hamilton „egy másik bolygóról jött volna”.
Noha Alonsót és Hamiltont kiemelkedőnek tartja, de la Rosa méltatta Räikkönent is, bár rámutatott, hogy a finn pilótának azért akadt gyengesége.
„Kimi szupergyors, persze, hogy az, hiszen világbajnok, az isten szerelmére! Viszont, szüksége van arra, hogy az autója egy bizonyos módon viselkedjen. Nem tud alkalmazkodni ahhoz, ha alulkormányzott az autója. Ez a különbség Hamiltonhoz és Fernandóhoz képest. Fernandónak oda lehet adni bármilyen autót, alulkormányzottat, túlkormányzottat, bármit. Gyors lesz. Hihetetlenül gyors. Az ilyen pilóták nem is tudják, hogy mit csinálnak, egyszerűen alkalmazkodnak. Ez szenzációs.”
„Kimi esetében az autónak passzolnia kell hozzá. Ő nem fog alkalmazkodni. 2005-ben és 2006-ban Michelin gumikat használtunk, ezekkel sajátos stílusban kellett autózni, nagyon erős volt elöl a tapadás. Az első gumik szerkezete nagyon egyedi volt. Montoya küszködött, én is, mi nem tudtunk hozzászokni ehhez, úgy, ahogy Kimi tette. Ezért volt ő szupergyors.”
Räikkönen 2002 és 2006 vége között Michelin-gumikkal versenyzett a McLarennél,
2003-ban és 2005-ben a világbajnoki címre is volt esélye, de műszaki hibák megfosztották ettől. 2007-ben a Ferrari színeiben lett világbajnok, miután a McLarennél belharcok dúltak és a kémbotrány is visszavetette a csapatot. Noha statisztikailag a 2007-es szezon a legsikeresebb Räikkönen pályafutásában, de la Rosa rámutatott, hogy a Scuderiánál megmutatkoztak a gyengeségei is.
„Elment a Ferrarihoz és Bridgestone gumikat használt. Felipe Massa simán legyőzte őt az időmérőkön – utalt a 2007-től kezdődő időszakra. – Arra akarok kilyukadni, hogy megfelelő körülmények esetén Kimi van olyan gyors, mint Lewis és Fernando, de 20 versenyből hány akad, amikor ugyanúgy viselkedik az autó és tökéletes a beállítása? Nem sok. Ezért tartom többre Lewist és Fernandót.”