A koronavírus-járvány a Forma-1 jövőjére is komoly hatással van, Egyelőre senki nem tudja, hogy meddig tart a kényszerszünet, egy dolog azonban biztos, minél később kezdődik el az idei szezon, annál nagyobb gondban lesznek az istállók.
A sportág a járvány kitörése óta több drasztikus költségcsökkentő intézkedést is bevezetett, a csapatok augusztusról előrehozott gyárleállása után a motorgyártókra is kiterjesztették a gyárbezárást, egy évvel eltolták a technikai reformokat (ezzel összhangban 2021-re is érvényben hagyták az idei technikai szabályokat, melyet több komponens fejlesztésének befagyasztásával fognak kiegészíteni), megtiltották a 2022-es autókon történő, aerodinamikai fejlesztést célzó munkát, valamint a kétnapos versenyhétvégék is szóba kerültek. A csapatok nagy része azonban ennél is tovább menne.
Hiába az eredetileg 2021-ben érkező technikai szabályváltozások elhalasztása, a szintén az F1 reformcsomagját képező, ugyanettől az évtől életbe lépő költségvetési plafon attól még érkezik és könnyen lehet, hogy még alacsonyabb lesz. Az Auto Motor und Sport értesülései szerint a kisebb csapatok azt szeretnék, hogy
az elsőre 175 millió dollárban meghatározott és sokak által már korábban is túl magasnak tartott küszöböt vigyék le 100 millióra, valamint az abba nem beletartozó 20 tételt, mint például a versenyzők fizetését, szintén fokozatosan csökkentsék le.
A német szaklap szerint a három topcsapatból kettő ebbe nem nagyon akar belemenni, a Red Bull még azt is feltételhez köti, hogy 150 millióra csökkenjen a határ. Ezt abban az esetben fogadnák el, ha a 2021-ről 2022-re halasztott technikai reformok bevezetését még egy további évvel, 2023-ra tolnák el.
A másik istálló a Ferrari, amely ódzkodik, ők inkább a jelenlegi megszorító intézkedések még szélesebb körű kiterjesztésében hisznek
és azt javasolják, hogy az új szabályokból előrehozhatnák például azt a kitételt, amely előírja, hogy a csapatoknak a versenyhétvégék péntekének reggelén használt specifikációval kell teljesíteniük mind a három napot, így véve elejét a pluszköltséget jelentő, tesztelésre szánt alkatrészek legyártásának.
A vörösök abba is belemennének, hogy néhány, a költségplafonon kívül eső tételt töröljenek, adott esetben a versenyzők vagy a három legjobban kereső csapattag fizetése is beleeshetne a korlátozásba, amivel szerintük mindenki spórolhatna.
A top hármasból a Mercedes az egyedüli, amely látszólag elfogadná a 100 milliós határt, sőt, az AMuS úgy tudja, hogy a Renault és a stuttgartiak vezérkara még ennél nagyobb csökkentést is üdvözölne.
A csapatok hétfőn tartanak videokonferenciát az FIA és a jogtulajdonos Liberty Media jelenlétében, amelyen megvitatják a továbbiakat. A legnagyobb gondot az jelentheti, hogy a költségcsökkentéssel járó leépítéseket a nagy autógyártók meg tudják oldani oly módon, hogy más részlegeikhez csoportosítják át a munkaerőt, a nem gyári istállók alkalmazottai előtt viszont nincsenek ilyen lehetőségek.