Tavaly mi is beszámoltunk róla, hogy egy Panthera elnevezésű, ázsiai vállalat fontolgatja, hogy csatlakozzon az F1 mezőnyéhez. A cég 2021-ben, Panthera Team Asia F1 néven tervezte elindítani az istállót, és hosszú távon ázsiai központtal szerettek volna működni.
A koronavírus-járvány azonban világszerte gazdasági válságot idézett elő, azonban úgy néz ki, hogy a Panthera át tudja vészelni ezt az időszakot. Benjamin Durand, a vállalat társalapítója kijelentette, a kialakult helyzet ellenére nem tettek le arról, hogy ott legyenek a rajtrácson.
„[Az utóbbi időszak] valóságos hullámvasút volt, de nem adtuk fel a projektet – nyilatkozta az Autosportnak. – Már a krízis kezdete előtt a 2022-es indulást céloztuk meg, és még mindig próbáljuk megtalálni a csatlakozás módját. Volt egy csoport, ami az autó aerodinamikai területén végzett előzetes munkálatokat.”
A jelenlegi szituáció miatt rengeteg kérdés merül fel az F1 jövőjével kapcsolatban.
A közvéleményt persze leginkább az foglalkoztatja, hogy mikor és hol indul el az idei szezon, de a Pantherát valószínűleg nem ez érdekli. Ellenben az vélhetően nagyon is foglalkoztatja őket, hogy tovább halasztják-e az új technikai regulák bemutatkozását, illetve mi lesz az ügyfélautók visszavezetéséről szóló javaslattal. A bizonytalanság következtében az ázsiai vállalatnak is muszáj rugalmasnak lennie.
Meg kell várnunk, mi történik az F1-ben, mielőtt többet mondanánk
– fogalmazott Durand. – Néhányan arról beszélnek, hogy esetleg megengedett lesz az autó megvásárlása [egy másik csapattól], szóval várnunk kell a fejleményekre.”
Durand hozzátette, egy bizonyos beszállítóval még a járvány kitörése előtt lefektették egy szerződésnek az alapjait, miszerint a gyártótól motort, valamint egyéb alkatrészeket fognak vásárolni. Amennyiben a projekt végül megvalósul, akkor a leendő istálló profitálhat abból, hogy technikai szabályváltoztatásokkal ellentétben a költségplafont mindenképpen bevezetik jövőre.
Ugyanakkor vannak kétségek a szándék komolyságáról. Jean Todt ősszel kijelentette, hogy senkivel nem folytatnak ilyen jellegű tárgyalást, és az Autosport értesülései szerint a helyzet a mai napig nem változott.
Az F1 eddigi utolsó új csapata a Haas volt. Az amerikai istálló 2016-ban debütált, de már 2014-ben engedélyt kapott az indulásra. Az FIA legutóbb 2015-ben írt ki pályázatot, de akkor mindkét jelentkezőt elutasították, mivel nem feleltek meg a szövetség kritériumainak.