Daniel Ricciardo McLarenhez szerződése nem a körülmények szülte kényszermegoldás volt a wokingi istálló részéről, sokkal inkább olyan forgatókönyv szerint történt, amelyet már előre megírtak. Zak Brown ügyvezető igazgató a Sky Sportsnak ezt, valamint azt is elárulta, hogy az idei szezon végén a Ferraritól távozó Sebastian Vettel szerződtetése soha nem is volt napirenden a csapatnál. Az amerikai üzletember a négyszeres világbajnok lehetőségeiről is beszélt, amelyek szerinte igencsak korlátozottak.
Egy nappal az után, hogy Vettel bejelentette a távozását, a Ferrari már közölte is, hogy Carlos Sainz érkezik a helyére, a McLaren pedig közvetlenül ezután bejelentette, hogy Daniel Ricciardo fogja pótolni a spanyolt. Mindez arra utalt, hogy a felek már egy ideje tárgyaltak egymással, és nem Vettel távozása miatt vették fel a kapcsolatot. A Sky Sportsnak Brown és Andreas Seidl is megerősítette, hogy
a 2020 végén lejáró szerződésű Sainz távozásának esetére Ricciardót szemelték ki 2021-re. Seidl elmondta, amennyiben a spanyol nem ment volna a McLarenhez, vele folytatták volna jövőre is.
„Nagyon nyitott a kapcsolatunk Carlosszal, a menedzsmentjével és az édesapjával. Nem ért minket meglepetésként [hogy a Ferrarihoz szerződött], tekintve, hogy milyen gyorsan bejelentettük Danielt – nyilatkozta Brown. – A Forma-1-ben megtanultam, hogy ne számíts semmire, csak a váratlanra. Elkezdtünk beszélgetni Carlosszal a holtszezonban a jövőjéről és arról, hogy a Ferrarinál vagy nálunk akar-e versenyezni a jövőben."
Brown szavaiból kiderült, hogy egy ideje már a Ferrari is tartotta a kapcsolatot a spanyollal, akinek a holtszezonban a McLaren adott engedélyt arra, hogy tárgyaljon a maranellóiakkal.
Ami Daniel Ricciardót illeti, a McLaren őt már 2018-ban, még azelőtt megpróbálta leigazolni, hogy a Red Bulltól a Renault-hoz szerződött. Brown elismerte, hogy szoros kapcsolatban maradtak az ausztrállal az után is, hogy a franciákat választotta. „Egy Danielhez hasonló futamgyőztes pilóta megszerzése egyértelműen annak a jele, hogy a jó irányba tartunk. Néhány évvel ezelőtt már próbáltuk őt megszerezni, de éppenhogy lemaradtunk róla. Egy ideje már a rajongói vagyunk. Akkor úgy döntött, hogy nem csatlakozik hozzánk. Erről azóta beszélgettem vele."
Brown elmondta, hogy Ricciardót tavalyelőtt nem győzte meg a McLaren, utána azonban már ő is látta, hogy amiről beszéltek, azok nem csak üres ígéretek.
„Finoman szólva gyenge szezont futottunk akkor, eközben pedig rengeteget beszéltünk arról, hogy mit fogunk tenni a csapat újjáépítésének érdekében, érkezik majd Andreas Seidl, James Key, újjászervezzük a vezetést.
Egyszóval sok ígéretünk volt, ő azonban úgy volt vele, várjuk ki a végét. Tetszett neki, ahogy ez az egész alakult, látja, hogy a változtatásoknak köszönhetően fejlődő csapat vagyunk,
és szerintem segíteni fog minket, hogy eljussunk a következő szintre."
Mielőtt bejelentették volna Ricciardo érkezését, arról is folytak találgatások, hogy esetleg a Ferraritól az év végén távozó Vettel teheti át a székhelyét Wokingba. Most azonban
Seidl kategorikusan kijelentette, hogy a négyszeres világbajnok soha nem szerepelt a célpontjaik között, nem tárgyaltak vele, és nem ajánlottak szerződést neki.
„Seb nyilván fantasztikus pilóta, négyszeres világbajnok. Mi azonban meglehetősen előrehaladott tárgyalásokat folytattunk a holtszezonban, és tudtuk, hogy vagy Daniellel vagy Carlosszal folytatjuk 2021-ben. Kettejükön kívül nem gondolkoztunk másban" – erősítette meg Brown a csapatfőnök szavait.
Az ügyvezető igazgató egy kicsit jósolt is azzal kapcsolatban, hogy mi várható a Ferrarinál az idén Leclerc és Vettel között. Egy szóval: semmi jó.
A Ferrari-garázsban jelenleg egyértelműen nem jó a hangulat a pilóták és a menedzsment között, nem tűnnek egy boldog családnak.
Mindez szerintem izgalmas pillanatokat fog eredményezni 2020-ban, mivel Brazíliában láthattuk, hogy a feszültség elkerülhetetlen, és egyre fokozódik. Még több ilyenre számítok az idén."
Ami Vettel jövőjét illeti, azzal kapcsolatban Brown nem túl optimista.
Azt tartja a legvalószínűbb forgatókönyvnek, hogy a négyszeres világbajnok az idei év végén visszavonul a Forma-1-ből.
„Attól függ. Ha Seb körülnéz, nem úgy tűnik, hogy a Mercedesnél vagy a Red Bullnál lesz neki hely. A McLarennél sincs, a Ferrarinál nem marad, úgyhogy a következő legjobb opció a Renault.
A kérdés az, hogy Seb akar-e olyan csapathoz szerződni, amelyik valószínűleg nem fog nyerni 2021-ben.
Nagyszerű csapat a Renault, nekik is előre kellene lépdelniük a rajtrácson, de hacsak Seb nem akar nekivágni egy útnak egy fejlődő csapattal, akkor szerintem valószínűleg sajnos elhagyja a sportágat."