Daniel Ricciardo az idei év végén távozik a Renault-tól, és 2021-től a McLaren versenyzője lesz, az ausztrál versenyző többéves szerződést kötött. Ricciardo a spanyol Carlos Sainz helyére érkezik, aki Sebastian Vettelt pótolja a Ferrarinál. Ezzel az is eldőlt, hogy a wokingiaknak 2018 után ismét lesz olyan pilótájuk, aki korábban már nyert futamot. Az ausztrál versenyző hazájából elsőként képviselheti a legendás istállót.
Korábban arról is lehetett olvasni, hogy Vettel és Sainz akár helyet is cserélhet. Ezt az elméletet erősítette, hogy a négyszeres világbajnok és a wokingiak csapatfőnöke, Andreas Seidl korábban már dolgoztak együtt az F1-es BMW-nél. Végül azonban Ricciardo lett a befutó, akinek a német és a spanyol pilótához hasonlóan szintén az idei év végén jár le a szerződése jelenlegi csapatánál.
Ricciardo ezt a szezont még a Renault-val fogja teljesíteni, melynek színeiben tavaly 8. lett az egyéni tabellán.
Az enstone-i istálló teljesítménye jócskán alulmúlta a várakozásokat, mivel a nagycsapatokhoz képesti távolságot alig sikerült csökkenteniük, ráadásul a konstruktőri pontversenyben a McLaren megelőzte őket. A tesztek alapján nem derült ki egyértelműen, hogy idén mi lesz a helyzet a két csapat között, de jövőre a wokingiaknak minden bizonnyal nagy előrelépést jelent, hogy a Renault-ról Mercedes-erőforrásra váltanak.
Ricciardo 2005-ben kezdett együléses autókkal versenyezni, két évvel később pedig már rendszeresen szerepelt európai sorozatokban. Tehetségére 2008-ban figyelt fel a Red Bull, akik leigazolták utánpótlás-nevelő programjukba.
A Forma-1-ben a 2011-es Brit Nagydíjon debütálhatott, amikor Narain Karthikeyan helyett kapott lehetőséget a HRT-ben. A következő szezonban már a Toro Rosso volánja mögött ülhetett, ahol két szezont töltött el. Első évében még kikapott csapattársától, Jean-Éric Vergne-től, de második idényében már a francia pilóta előtt végzett a pontversenyben.
Mark Webber visszavonulása után a Red Bull úgy döntött, hogy őt hozza fel a nagycsapatba, így 2014-ben az előző négy szezon világbajnokával, Vettellel versenyzett egy istállóban.
Az ausztrál pilóta teljesen felborította a papírformát, és 71 ponttal többet szerzett a német versenyzőnél, aki a szezon végén a Ferrarihoz távozott. A Kanadai Nagydíjon Ricciardo megszerezte élete első futamgyőzelmét, amit abban a szezonban még kettő követett.
2015-ben Danyiil Kvjat lett a csapattársa, aki 3 ponttal legyőzte őt a pontversenyben. Akkor a Red Bull csupán a negyedik számú erő volt, az ausztrál pilóta pedig csak két alkalommal tudott a dobogóra állni.
A 2016-os Spanyol Nagydíjon Kvjatot Max Verstappen váltotta, aki hatalmas tehetségként érkezett a csapathoz, és már első futamát megnyerte a Red Bullban. Ugyan Ricciardo ebben, valamint a következő idényben is előrébb végzett nála, ennek ellenére látszott, hogy az energiaitalosok hosszú távon riválisára fognak építeni. Ráadásul 2018-ban annyira megbízhatatlan volt az autó, hogy két futamgyőzelmét leszámítva Ricciardo egyszer sem állhatott a dobogón.
Az ausztrál pilóta nyáron jelentette be, hogy eligazol nevelőcsapatától.
Ami a megüresedő ülést illeti a Renault-nál, több lehetőség is felmerül. Vettel akár az enstone-iaknál is kiköthet, ám arról is lehet olvasni, hogy a német pilóta 19-re lapot húz, és megpróbál a Mercedeshez szerződni. Ebben az esetben Valtteri Bottasnak a Renault nyújthat mentőövet. Egy harmadik verzió szerint pedig akár Fernando Alonso is visszatérhet, és megkezdheti harmadik ciklusát a francia istálló színeiben.