Daniel Ricciardo 2018 végén hagyta ott a Red Bullt a Renault kedvéért. Az ausztrál versenyző abban a reményben tette mindezt, hogy a francia istálló képes lesz felzárkózni a három nagycsapatra. Ha az időkülönbségeket nézzük, akkor ez sikerült is, de egyrészt továbbra is nagy a lemaradás, másrészt a McLaren megelőzte őket a konstruktőri pontversenyben.
Az előszezoni tesztek alapján nem látszott, hogy a Renault nagyot lépett volna előre, vélhetően legjobb esetben is a 4. helyért lesznek harcban. A 2021-re tervezett szabályváltozások elhalasztása miatt az erősorrend valószínűleg jövőre sem borul, ám ekkorra Ricciardo akár egy élcsapathoz is igazolhat. Éppen ezért a 30 esztendős versenyző még mindig nem tett le arról, hogy valóra váltsa álmát.
„Ezzel az egész utazással nemcsak az volt a célom, hogy bekerüljek az F1-be, hanem szeretnék világbajnokként távozni – nyilatkozta a BBC-nek. – Nagyon izgatott voltam, amikor bemutatkozhattam, és még mindig imádom és élvezem, de ezt még nem értem el.”
Ricciardo kétszer végzett a világbajnokság 3. helyén, de a végső győzelemért még soha nem volt harcban. A Renault pilótája elárulta, valamennyire csalódott lenne, ha nem sikerülne felérnie a csúcsra, mert meg van győződve arról, hogy képes rá.
Azonban ő is tisztában van vele, hogy ez nem csupán a pilótán, hanem az autón is múlik. Az ausztrál versenyzőnek az idei év végén lejár a szerződése, ezért neki talán különösen rosszul jött a koronavírus-járvány és a futamok elhalasztása, mert a szezon elején jól látszott volna, mire képes a Renault. Így inkább az ösztöneire kell hagyatkoznia a tárgyalások során.
„Rengeteg múlik azon, hogy valaki jó időben legyen jó helyen, és ez nagyon frusztráló – jelentette ki. – Ugyanakkor ez is egy izgalmas része a sportágnak, amit vállaltam. Az a legnagyobb kiívás, hogy az adott pillanatban az ember a legjobb csapatnál legyen, de nem biztos, hogy a szabályváltozások bevezetése után is az lesz az ideális istálló.
Néha azt kívánom, hogy olyan legyen, mint a sakk, és mindenki ugyanolyan feltételekkel induljon. Ezzel együtt hiszem, hogy a legjobb mindig utat tör magának.”
Ami a másik felet, vagyis a Renault-t illeti, Alain Prost, a csapat igazgatója nemrég kijelentette, pilótájukat nyilvánvalóan csábítaná egy Ferraritól érkező ajánlat, de azt sem zárja ki, hogy Ricciardo elkötelezett marad az istálló irányába. Cyril Abiteboul csapatfőnök szerint a helyzet nem egyszerű, és ő sem tartja szerencsésnek, hogy nem volt lehetőségük tapasztalatokat gyűjteni az idény során.
„Természetesen Daniellel továbbra is számolunk, de a Renault-nak alternatív megoldásokat is figyelembe kell vennie – idézi az Autosport. – A versenyzés hiánya nem segít, mert így nehezebb jó döntést hozni, de a végtelenségig nem tudunk várni.
Az utóbbi időben Ricciardót leginkább a Ferrarival hozták hírbe, ugyanis sajtóértesülések szerint Sebastian Vettel távozása esetén vele vagy Carlos Sainz-cal szeretnék pótolni a négyszeres világbajnokot. Ha végül utóbbira esik a választás, akkor az Autosport információi alapján a McLaren pont az ausztrál versenyzőt akarja leigazolni. A wokingiak jövőre Mercedes-motorra váltanak, így nagy valószínűséggel a Renault-hoz képest előrelépést tennének.