German Ferrari driver Michael Schumacher (R) and French Ferrari General Director Jean Todt celebrate on the podium of the Monza racetrack after the Italian Formula One Grand prix, 10 September 2006 in Monza. German Ferrari driver Michael Schumacher won the race ahead of Finnish McLaren-Mercedes driver Kimi Raikkonen and Polish BMW Sauber driver Robert Kubica. AFP PHOTO DAMIEN MEYER (Photo by DAMIEN MEYER / AFP)
Vágólapra másolva!
Jean Todt, a Ferrari egykori csapatfőnöke kijelentette, szerinte az ő időszakában a Ferrari egységesen beállt Michael Schumacher mögé, Sebastian Vettelt viszont 2015 óta kevésbé támogatták az istállónál. Az FIA elnöke úgy véli, a négyszeres világbajnok jó autóban ismét képes lehet a csúcsra érni.
Miután múlt héten a Ferrari bejelentette, hogy Sebastian Vettel 2021-ben már nem lesz a csapat pilótája, minimálisra csökkent annak az esélye, hogy a német pilóta maranellói küldetése sikeresen, vagyis világbajnoki címmel záruljon. Az előszezoni tesztek alapján az autó nem tűnik jónak, és ha a szünet alatt még fejlődtek is, a csapat minden bizonnyal sokkal inkább Charles Leclerc-t fogja támogatni.
Akármi is lesz, az már biztos, hogy a 32 esztendős pilóta nem éri el eredeti célját, és nem tudja megközelíteni honfitársa és példaképe, Michael Schumacher teljesítményét a Ferrarinál, hiszen honfitársa egymás után öt világbajnoki címet nyert a vörösök színeiben. Utóbbi egykori csapatfőnöke, Jean Todt az istállón belüli egységben látja a két korszak közötti fő különbséget.
„Az eredményt mindig meg lehet magyarázni, legyen az jó vagy rossz – nyilatkozta a Sky Sportsnak a jelenleg az FIA elnökeként tevékenykedő szakember. – Michael idejében a Ferrari azért volt rendkívül sikeres, mert egységes és erős csapattal rendelkeztünk. Mindenki támogatta a másikat, pláne a nehéz időkben.”
Schumacher 1996-ban csatlakozott a Ferrarihoz, és az első négy évben nem sikerült világbajnokságot nyernie.
Todt vélhetően leginkább ezekre a szezonokra gondolt, amikor arról beszélt, hogy „a jó matróz a háborgó tengerben mutatkozik meg, ők pedig minden körülmények között egy hajóban eveztek”.
Vettel jövője körül egyelőre sok a kérdőjel. Jelen állás szerint a Mercedesnél és a Renault-nál merülhet fel a neve, de egyik istállónál sem tűnik úgy, hogy ő lenne az elsőszámú esélyes a 2021-es ülésre. A harmadik lehetőség a visszavonulás, de Todt szerint a közvéleménynek ennél optimistábban kell hozzáállnia a német versenyző következő évéhez.
Sebastian Vettel az autósport egyik legnagyobb tehetsége
– szögezte le. – Persze bejelentették, hogy 2020 után már nem a jelenlegi csapatánál fog versenyezni, de ettől még számos más lehetősége van. Csak a legjobbakat kívánhatjuk neki, az a csapat pedig rendkívül szerencsés lesz, aki végül szerződteti.”
A négyszeres világbajnok az utóbbi években rengeteget hibázott, ami miatt sokan már nem tartják vb-címre alkalmas versenyzőnek. Todt azonban úgy véli, egy jó autóval ez még mindig lehetséges számára.
A francia szakember ismét Schumachert hozta fel példaként, aki 1996-ban csupán három futamot tudott nyerni, de ez elsősorban a kocsinak volt betudható.
„Szép lassan felépítettük a megfelelő autót, illetve csapatot, ami lehetővé tette [a világbajnoki cím megszerzését]. Vagy vegyük Lewis Hamiltont: ha nem ülne győztes autóban, akkor nem lenne képes világbajnokságot nyerni. Ezt láttuk [Fernando] Alonso és Vettel esetében is, ez puszta logika.”