Nehezen egyeztetett, de végül drasztikus lépéseket tett az FIA annak érdekében, hogy a Forma-1 a következő évek során is fenntartható maradjon. A múlt héten már kiszivárgott, hogy a csapatok elfogadják a csökkentett összegű költségplafont és a sikerességgel fordítottan arányos elvet követve szabályozzák az aerodinamikai fejlesztésekre fordítható forrásokat is.
Az FIA Motorsport Világtanácsa szerdán este hivatalosan is megerősítette ezeket a döntéseket, és további megszorításokat is bejelentett. Ezek egy része műszaki jellegű, de a szintén szigorított pénzügyi szabályzattal együtt az a céljuk, hogy a sportágat a következő években anyagilag fenntarthatóvá tegyék a koronavírus és az általánosan romló gazdasági környezet ellenére is.
A fentiek mellett erre vezethető vissza az is, hogy bár alapvetően jövőre is az idei szezonra épített autókat használja majd a mezőny, a várható finomítások és fejlesztések miatt 2021-től csökkentik a padlólemez felületét, ezáltal csökken az autók leszorítóereje, és elkerülhető, hogy új gumikat kelljen fejleszteni a 18 colos keréktárcsákra szerelt abroncsok 2022-es bevetése előtt.
Befagyasztják az autók vázát, illetve a sebességváltókat érintő fejlesztéseket 2020-ra és 2021-re. A többi részterületen korlátozottan, zsetonok beváltásával lehet módosítani.
Ezt a rendszert korábban az erőforrások fejlesztéséhez használták, de végül elvetették, amikor a Ferrari felhívta a figyelmet a szabályzás anomáliáira. Most viszont szükség van rá, egyebek mellett azért, hogy a McLaren a terveknek megfelelően lecserélhesse a Renault-motort Mercedesre. Az erőforrások gyártói sem ússzák meg, ők is csak korlátozott számú fejlesztéssel tervezhetnek.
A motorokkal összefüggésbe hozható döntés, hogy 2021-től további 3 kg-mal nehezebbek lesznek, így elkerülhető a drága anyagok arányának növekedése. Ez várhatóan nem lesz a pilóták ínyére, akik évek óta panaszkodnak, hogy hiába egyre erősebbek az autók, kevésbé dinamikusak és nehezebben vezethetők a folyamatos súlynövekedés miatt.
A koronavírusra reagálva megjelent a „nyitott” és a „zárt” 2020-as rendezvények fogalma a sportszabályzatban, mindkét esetre önálló szabályozásokkal, például a paddockban tartózkodók számára vonatkozóan.
Tovább finomították a pénzügyi előírásokat is, a költségplafon leengedése mellett a módosítások elsősorban a munkáltatással kapcsolatos kiadásokra vonatkoznak, például kivették a fizetések keretéből a táppénzt, az üzemorvosi vizsgálatokat, de nem csökkentik a keretet az FIA-nak vagy a fenntarthatóság érdekében végzett projektek sem.