A jövőre Aston Martinná váló Racing Pointtal a 2022-es szezon végéig szerződéssel rendelkező Sergio Pérez nem gondolta volna, hogy ilyen sokáig az istálló tagja lesz, most pedig nagy büszkeséggel tölti el, hogy részese lehet a gyári csapattá válás folyamatának. A 30 esztendős pilóta az idei szezonban gyakorlatilag egy Mercedest vezethet, miután a Racing Point lemásolta a tavaly vb-címet nyerő W10-est. Pérez szerint nagyon nagy reményekkel utaztak el az elmaradt ausztráliai szezonnnyitóra, azt remélve, hogy borsot törhetnek az élmezőny orra alá.
Pérez egy balul sikerült mclarenes kitérő után a 2014-es szezonra igazolt az akkor még Force India néven futó alakulathoz, és bár a két csapat közti méretbeli különbséget látva nem voltak nagy várakozásai, mostanáig összesen öt dobogós helyet szerzett velük.
A McLarentől érkeztem, az első látogatásom a gyárban pedig sokkoló volt, azonnal láttam a hiányosságokat
– utalt az Autosportnak arra, hogy a Force Indának nem volt valami nagy a költségvetése. – Utána azonban amint pályára léptünk, rájöttem, hogy nagy potenciál van a csapatban, mindenki nagyon éhes a sikerre. Az anyagi nehézségek a kezdetek óta jelen voltak, a csapatban dolgozók azonban elképesztően tehetségesek. A mérnökök és a vezetők magas színvonalat képviselnek, ez pedig azonnal izgatottá tett a projekttel kapcsolatban."
A mexikóinak az idei lesz a hetedik szezonja a csapatban, tavaly pedig 2022-ig szóló szerződést írt alá, amit ha kitölt, összesen kilenc idényt húz le az istállónál. Erre ő maga em számított.
„Soha nem gondoltam, hogy ilyen sokáig velük leszek. Mostanáig minden évben meg kellett újítani a szerződésem, és minden évben azt hittem, hogy az lesz az utolsó és másik csapathoz megyek. Visszatekintve hihetetlen utat tettünk meg. Voltak hullámhegyek és hullámvölgyek, de összességében nagyon sikeresek voltunk. Most pedig megkaptuk a nagy lehetőséget."
A nagy lehetőség a Lawrence Stroll vezette konzorcium és az Aston Martin képében érkezett. A kanadai milliárdos 2018-ban megvásárolta a csapatot, amivel már önmagában javult annak anyagi helyzete, a brit sportautógyártó 2021-es beszállása pedig csak tovább erősíti ezt. Hogy több lett a pénz, az már az idei évben is látszik, az istálló ugyanis végre megvalósíthatta, amit régóta tervezett: lemásolhatta a Mercedes autóját.
A februári barcelonai teszteken nagy feltűnést keltett a pink W10-es, ami gyorsnak is bizonyult, sokak szerint még a Ferrari dolgát is megnehezíthették volna vele a szezon elején.
Egyelőre azonban nem derült ki, hogy mennyire versenyképesek, lévén még mindig nem rendeztek versenyt. Pérez úgy véli, a márciusi Ausztrál Nagydíjon nagyon jól szerepeltek volna.
„Nyilván nem láttuk a teljes potenciálját az autónak, mert a teszteken mindenki rejtőzködik egy kicsit, de azt elmondhatom, hogy nem Barcelona a legerősebb pályánk.
Úgyhogy Melbourne-re nagy reményeink voltak, nagyon nagy reményekkel érkeztünk azt várva, hogy hihetetlenül versenyképesek leszünk.
Várjuk ki, hogy mi lesz, amikor újra versenyezhetünk!"
Mivel a kocsi teljesen más koncepciót képvisel, mint a Racing Point előző versenygépe, sok mindent meg kellett tanulniuk a barcelonai gyakorlás során.
Egy kicsit más vezetni, különösen a beállításokban vannak különbségek. Alapvetően ez egy teljesen új autó, amelyet meg kell tanulnunk jobbá tenni és a megfelelő beállítási tartományba hozni.
Ez nagy kihívást jelent. A tesztek során viszont szerintem remek munkát végeztünk és jól felkészültünk az első versenyre."
Ami az Aston Martin 2021-es érkezését illeti, Pérez már nagyon várja, hogy gyári csapat pilótája lehessen, ez ugyanis még egyszer sem fordult vele elő 2011 óta tartó Forma-1-es karrierjében. „Nagy nyomást helyez a csapatra az Aston Martin beszállása, de ez kellett ahhoz, hogy a következő szintre lépjünk. Nagyszerű történetet fogunk elmesélni a Forma-1-nek, én pedig elképesztően büszke vagyok, hogy részese lehetek ennek a projektnek."