Furcsa szezonra készül a Forma-1 az év második felében, hiszen nem elég, hogy a koronavírus miatt a lehető legtöbb futamot megpróbálják majd besűríteni a júliustól karácsonyig tartó időszakba, legalább három olyan pilóta is akad majd, aki tudja, a 2021-es szezont már nem a jelenlegi csapatánál teljesíti.
Bombaként robbant a hír, hogy Sebastian Vettel az év végén elhagyja a Ferrarit, erre láncreakció indult, és a McLaren bejelentette, hogy Daniel Ricciardo érkezik Carlos Sainz helyére, aki természetesen Maranello felé veszi az irányt. A Renault-nál megüresedett üléssel Fernando Alonsót és Valtteri Bottast is hírbe hozták, Vettelt pedig a közvélemény szívesen látná a Mercedesnél.
A pletykák szerint Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nem hajlik arra, hogy a négyszeres világbajnok leigazolásával konfliktust generáljon a világbajnok istállón belül, és továbbra is a hatszoros világelső Lewis Hamiltonra, valamint esetlegesen a fiatal tehetségre, George Russellre építene. Wolff és felesége, Susie interjút adott az ESPN-nek, azonban előre kikötötték, hogy
Hamilton jövőjéről és a Forma-1 politikai ügyeiről nem akarnak beszélni. Wolff méltatta Vettelt, de arról nem tett említést, hogy vannak-e tervei a német pilótával.
„Baráti kapcsolatban vagyunk – mondta Vettelről a Mercedes csapatfőnöke. – Nem lep meg a döntése, szerintem már látszottak törésvonalak. Ő nagyszerű személyiség, az elmúlt 10 év során ő volt a Forma-1 egyik kiemelkedő alakja, négy világbajnoki címet nyert és a Red Bull-lal nagyon sikeres időszaka volt.”
Legutóbb 15 évvel ezelőtt, Alonso esetében fordult elő, hogy egy pilótáról már bő egy szezonnal a távozása előtt kiderült, hogy aláírt a következő csapatához. Wolff is rámutatott, hogy Vettel, Sainz és Ricciardo is furcsa időszakra számíthat 2020-ban. „Csalódást keltő a számára, hogy a Ferrarival kapcsolatos álma véget ér, de ez van” – mondta Vettelről.
Az szokatlan, hogy az események ilyen gyorsan alakultak, mert nem szabad elfelejteni, hogy még előttünk áll egy teljes versenyszezon, és az ember ritkán dönt ilyen korán, legyen szó Danielről a Renault-nál, Carlosról a McLarennél vagy Sebastianról a Ferrarinál.”
„Ezek a srácok még rajthoz állnak az új autókkal, látni fogják az innovációkat és be kell vonni őket az autók fejlesztésébe is, szerepet kell játszaniuk a versengésben. Úgyhogy, ezek a döntések valóban korábban jöttek annál, ahogy én meghoztam volna őket, de érdekes lesz figyelni, talán mi is tanulhatunk ebből.”
A Mercedes egyelőre csak a 2020-as szezonra rendelkezik szerződéssel a pilótáival (legalábbis nem közölték ennek az ellenkezőjét), de Hamilton szinte biztosan marad az istállónál, és Vettel távozása kapcsán Wolff elmondta, a lojalitást szem előtt tartva első körben a meglévő versenyzőikkel kezdenek egyeztetni.