BAKU, AZERBAIJAN - APRIL 28: Carlos Sainz of Spain driving the (55) McLaren F1 Team MCL34 Renault leads Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF90 on track during the F1 Grand Prix of Azerbaijan at Baku City Circuit on April 28, 2019 in Baku, Azerbaijan. (Photo by Dan Istitene/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Carlos Sainz elárulta, Charles Leclerc-rel jobb viszonyban van az átlagosnál, és a futamok előtt sokszor szokott vele beszélgetni. A két pilóta kapcsolata 2021-től válik igazán érdekessé, amikor csapattársak lesznek a Ferrarinál.
Ugyan Carlos Sainz idén még a McLaren színeiben fog versenyezni, múlt héten eldőlt, hogy a következő szezontól kezdve már a Ferrarit fogja erősíteni. A spanyol pilóta ugyan hangsúlyozta, ebben az idényben még minden erejével a wokingiakra fog koncentrálni, bizonyára valamilyen szinten már most foglalkoztatja, hogy maranellói pályafutása miképpen alakul.
Utóbbinál vélhetően fontos szerepe lesz annak, hogy milyen viszonyt alakít ki leendő csapattársával, Charles Leclerc-rel. A 25 éves versenyző úgy véli, a monacói pilótával jobb kapcsolatban van, mint a mezőny legtöbb tagjával.
„A versenyek előtti pilótaparádén rengeteg időt töltök Charles-lal – nyilatkozta a Forma-1 hivatalos honlapjának. - Ő egyike azon srácoknak, akikkel kicsit mélyebb a viszonyom. Ő az, akihez a rajt előtt az ember odamegy egy gyors beszélgetésre.”
Sainz hozzátette, többek között azért szokta Leclerc-t választani, mert általában jóval előrébbről indul, mint ő, és a versenyek többségén nem találkoznak a pályán.
Ekkor már Daniel Ricciardót vagy Lando Norrist, vagyis a közvetlen riválisait inkább kerüli, hiszen egy órával a rajt előtt már megvan benne az az érzés, hogy őket mindenképpen le akarja győzni.
A spanyol pilóta szavait – nem meglepő módon – a statisztikák is alátámasztják, hiszen a 21 alkalomból mindössze kétszer indulhatott Leclerc elől. (Persze ezeket is a szerencsének köszönhette, hiszen Monacóban a Ferrari eltaktikázta az időmérőt, Hockenheimben pedig Leclerc technikai hiba miatt nem tudott kigurulni a pályára.) A többi versenyen legalább három pozíció választotta el őket a rajtnál, az egyetlen kivételt az Azeri Nagydíj jelenti, ahol a Ferrari pilótája a Q2-ben összetörte az autóját.
Oda szoktam menni Charles-hoz, hogy beszélgessek vele egy kicsit a versenyről, a stratégiáról, az autóról, vagy éppen az előző napi kvalifikációról
– folytatta Sainz. – Szóval már van kialakult kapcsolatom vele, és eddig jók a tapasztalatok.”
Kérdés, hogy ez megmarad-e akkor is, ha csapattársakként esetleg rendszeresen közel lesznek egymáshoz a pályán. A közelmúlt legemlékezetesebb példája ezen a téren Lewis Hamilton és Nico Rosberg rivalizálása, akik országos cimborákból váltak egymás ellenségeivé, amikor a Mercedes építette a mezőny legjobb autóját.
Ami jelenlegi csapattársaikat illeti, Sainz és Norris remek viszonyban vannak, ami a különböző felületekre feltöltött videókban is egyértelműen megmutatkozik. Leclerc esetében már nem ennyire egyértelmű a helyzet, hiszen ugyan mind ő, mind Sebastian Vettel hangsúlyozza, hogy semmilyen probléma nincs köztük, a pályán már többször is konfliktusba keveredtek egymással.