Ugyan a szezon még csak jövő héten fog elrajtolni, az átigazolási piacon már eldőltek az első dominók, és jövőre három csapatnál biztosan lesz változás a felállást illetően. Az egyik ilyen a McLaren, hiszen Carlos Sainz 2021-ben a Ferrarihoz szerződik, helyére pedig Daniel Ricciardo érkezik a wokingiakhoz.
Az istállóknál ilyenkor bevett szokás, hogy bizonyos beállításokat, fejlesztéseket eltitkolnak az idény végén távozó versenyzők elől, ebben az esetben pedig ez különösen nagy probléma lehetne, hiszen jó eséllyel még legalább 15 futamot fognak teljesíteni ebben a helyzetben. Zak Brown viszont kijelentette, a McLaren nem ezt az utat fogja járni.
„2020-ban [még] együtt versenyzünk, és sikeresek szeretnénk lenni – nyilatkozta a Sky Sports vodcastjában a McLaren vezérigazgatója. – Ő is és mi is profik vagyunk, és úgy gondolom, ha visszatartanánk az információt, akkor idén nem érhetnénk el sikereket közösen.
Maximálisan a 2020-as idényre koncentrálunk, a titkolózás pedig nem kifizetődő.”
A járvány okozta bevételkiesés miatt az F1, az FIA és a csapatok közösen úgy határoztak, hogy számos fejlesztési területet befagyasztanak, így a jövő évi autó szinte teljes mértékben meg fog egyezni az ideivel. Brown szerint már csak ezért sem lenne érdemes felvállalni az ezzel járó kényelmetlenségeket, és úgy fogalmazott, hogy „nyitott könyv” lesznek Sainz előtt.
A 2019-es idényben talán a McLaren volt az a csapat, ahol a legnagyobb összhang uralkodott mind a pilóták, mind a többi alkalmazott körében.
Brown úgy véli, mindez a bejelentés ellenére sem fog változni, és továbbra is a McLaren-család tagjának tekintik a spanyol versenyzőt. Az amerikai üzletember szerint nem mindenhol lesz ennyire harmonikus az idei év.
„Úgy gondolom, hogy [Sebastian] Vettel és [Charles] Leclerc viszonya igencsak érdekes lesz a Ferrarinál, és ilyen-olyan okokból, de izgalmas évnek néznek elébe.” Hozzátette, náluk nem lesz belháború, mert ugyan Sainz és Lando Norris között nagy a rivalizálás, a két pilóta ezzel együtt tiszteli egymást.
A középcsapatok számára talán a szokásosnál is fontosabb lesz, hogy ki végez előrébb a konstruktőri tabellán, hiszen az ezzel járó extra dollártízmilliók most különösen sokat érhetnek. Tavaly a McLaren viszonylag nagy fölénnyel végzett az élcsapatok mögött, de Brown – Daniel Ricciardóhoz hasonlóan – idén szorosabb csatára számít.
„Véleményem szerint ez az év keményebb lesz – jelentette ki. – Ha megnézzük a téli teszteket, a tavalyi Mercedesre hajazó Racing Point nagyon gyors volt, persze az ember ezt is várná, miután tavaly megnyerte a világbajnokságot.
Ők nagyon kemény ellenfelek lesznek, szerintem a holtszezonban ők tették a legnagyobb lépést előre.”
A McLaren vezérigazgatója nem csak a silverstone-iakat említette meg: úgy véli, a Renault, az Alfa Romeo, valamint a Toro Rossóból lett Alpha Tauri is gyors. „A végére a Haas is jó tempót mutatott, a Williams pedig sokat javult tavalyhoz képest.”
Elmondása szerint Brown el tudja képzelni, hogy megvédik 4. helyüket, ugyanakkor azt sem tartja kizártnak, hogy akár két pozíciót is rontsanak.
A 48 éves üzletember szerint elsősorban az autó megbízhatósága, a pilóták teljesítménye, valamint a csapat hatékony működtetése fog dönteni.
Normális esetben az istállók között zajló fejlesztési verseny is meghatározó lehet, és ebben a tekintetben a McLaren a nehéz pénzügyi helyzete miatt vélhetően hátrányban lenne. Azonban egyrészt számos területet befagyasztottak, másrészt a sűrű menetrend miatt a csapatok akár az alkatrészekből is kifogyhatnak.
„Igyekszünk minél gyakrabban előrukkolni valami aprósággal, de a futamok gyakorisága miatt a fejlesztések helyett inkább az alkatrészekre összpontosítunk – magyarázta. – Szerintem mások is így tesznek, mert három versenyünk lesz egymás után.”