Ron Dennis 2017-es távozása után egykori üzlettársa, a TAG vállalatcsoport ügyvezető igazgatója, Mansour Ojjeh is visszalépett a McLaren igazgatótanácsából, de a 14,2%-os részesedését megtartotta, és a továbbiakban 29 esztendős fia, Sultan képviseli őt az autóipari konszernt érintő ügyekben.
Ojjeh 1983-ban csatlakozott a McLarenhez a TAG csoport révén, Dennis ekkor 50%-os részesedést ajánlott fel, ez az évtizedek során folyamatosan mérséklődött, először a Daimler AG jogelődje, majd a bahreini Mumtalakat, legutóbb pedig Michael Latifi beszállása révén. Wokingi pályafutása végén Dennis is tett egy kísérletet Ojjeh kivásárlására, de végül a brit üzletembernek kellett távoznia.
A szaúdi-francia Ojjeh helyzete 2013-2014-ben már megingott, amikor négyéves küzdelem után kettős tüdőtranszplantációt hajtottak végre rajta, de a háttérben visszatért, és továbbra is részt vett a McLaren munkájában. 2018 júliusában lemondott a McLaren Racing igazgatótanácsában betöltött szerepéről, a McLaren csoportnál pedig 2020. június 12. óta képviseli őt a fia.
Azt egyelőre nem tudni, hogy mi áll a döntés hátterében, lehetséges, hogy egyszerűen utódlásról van szó, de az is, hogy a fejlemény összhangban van azzal, hogy a McLarennél nem zárták ki újabb befektetők bevonását, miután a tulajdonosok nemrég már végrehajtottak egy tőkeemelést, és új ügyvezetőt is kineveztek a vállalatcsoport élére.
A McLaren 2012-ben nyert utoljára F1-es futamot, azóta dobogóra is csak egyszer állhatott egy pilótájuk az év végén a Ferrarihoz igazoló Carlos Sainz révén a tavalyi Brazil Nagydíjon. A csapat 2017 óta folyamatosan újjáépítés alatt áll, Dennis ekkor távozott formálisan is a vállalatcsoporttól, a gyári Honda-motort a Renault ügyfélmotorjára cserélték, és átalakították a szervezeti felépítését is.
Ennek eredményeként a versenyistállót Zak Brown ügyvezető, Andreas Seidl csapatfőnök, Jonathan Neale operatív igazgató, Paul Buddin pénzügyi igazgató és Tim Murnane, a vállalatcsoport jogi igazgatója irányítja.
A McLaren csoporthoz köthető fejlemény, hogy a BBC szerint „súlyos és váratlan pénzügyi nehézség” sújtja a vállalatot, ezért sürgősen, „július 17-nél nem később” hitelt kívánnak felvenni, amelynek fedezete a gyárépület és a történelmi versenyautó-gyűjteményük lenne. A befektetők egy csoportja viszont azt állítja, ezek az eszközök már egy 2017-es hitelhez is fedezetként szolgálnak.
A londoni legfelsőbb bíróság bevonásával a McLaren azt kívánja elérni, hogy az eszközök ismét elzálogosíthatók legyenek, miután a koronavírus „súlyos feszültségeket okozott a vállalat pénzáramában”, elsősorban az autókereskedések bezárása és az F1-es szezon csúszása miatt. Döntés a jövő héten várható.