Egyre több részletre derül fény a Forma-1 hétvégi szezonkezdetétől érvényben levő óvintézkedésekkel kapcsolatban, Laurent Mekies, a Ferrari sportigazgatója korábban azt ismertette, hogy milyen elkülönítést fognak alkalmazni a Scuderiánál annak érdekében, hogy minimalizálják egy esetleges koronavírus-fertőzés elterjedését, most pedig kitért arra is, hogy mit jelent majd a kerékcserékre nézve a csökkentett csapatlétszám.
Komoly biztonsági protokollt kell majd követnie a Forma-1-es csapatoknak a hétvégi Osztrák Nagydíjtól kezdve, a legtöbb istálló pedig már külön teszten vagy forgatási napon gyakorolta, hogy miként tud ezek mellett a leghatékonyabban dolgozni. Különös figyelmet fordítottak a kerékcserékre is, amelyek manapság már a végletekig kidolgozott, precíz koreográfia szerint zajlanak azért, hogy az utolsó századmásodperceket is lefaragják a kiállások hosszából.
Akár egyetlen ember kiesése is olyan átszervezéshez vezethet, ami komoly időveszteséget jelent, Mekies szerint azonban nagy változás nem lesz a létszámlimit ellenére sem.
„Mostantól 80 főben korlátozva van a csapat összlétszáma, ilyen szabály korábban nem volt. Ez azt jelenti, hogy főként nem technikai alkalmazottakat kellett kivennünk az utazók közül. Ennek eredménye, hogy a mérnöki feladatok és a kerékcserék nem túlzottan érintettek a létszámcsökkentésben" – nyilatkozta a francia szakember utalva arra, hogy igyekeztek olyan embereket otthon hagyni, akiknek nincs közvetlen ráhatása a csapat teljesítményére. Ezzel együtt vélhetően a kerékcseréken is módosítania kell valamilyen mértékben az istállóknak.
Egy kicsit ezekre is hatással van a létszámcsökkentés, mert a felelősségünk tudatában megpróbáljuk a lehető legkevesebb embert elvinni a pályára, a korlátozástól függetlenül.
Összességében azonban nem lesz nagy változás a kerékcseréket és az egyéb feladatokat végzők létszámában."
Mekies emellett elárulta, hogy azokat a feladatokat, amelyeknél ez kivitelezhető, távolról hajtják végre. „Úgy csökkentettük a létszámot, hogy amit csak tudunk, távolról végezzünk el.
Amint azt sokan tudják, a Ferrarinál használunk úgynevezett párhuzamos bokszot, egy távirányítással működő garázst, ami támogat a különböző műveletekben. Úgyhogy amit csak tudunk, távirányítással végzünk.
Biztos vagyok benne, hogy a többi csapat és az FIA is így tesz."