Nem csak a Forma-1-ben jelenti a túlélés zálogát a költségek csökkentése, hanem a királykategória közvetlen előszobájának számító Forma-2-ben is azt jelentené, csakhogy utóbbi sorozatban egyelőre nincsenek ilyen törekvések, ami a korábbi F1-es pilóta Jean Alesi szerint katasztrófához fog vezetni az idei szezonban.
Az F1-ben öt szezont a Ferrarinál eltöltő francia saját fia révén közelről tapasztalja, hogy milyen nehézzé vált a Forma-1 küszöbén toporgó fiatalok helyzete a koronavírus-járvány által előidézett gazdasági környezetben. Ahhoz, hogy Giuliano az idén is versenyezhessen, édesapja egyik féltve őrzött kincsétől volt kénytelen megválni.
Az 1989-es szezonban a Tyrell-lel üstökösként berobbanó Alesi 1991-re szerződött a Ferrarihoz, a Beyond the Grid podcast egyik tavalyi epizódjában pedig elárulta: annyira naiv volt, amikor a Scuderiával tárgyalt, hogy Nelson Piquet segített neki kedvezőbb feltételeket kialkudni. A háromszoros világbajnok érte el, hogy Alesi szerződésében szerepeljen egy Ferrari F40-es, amelyet a gall meg is kapott, és egészen mostanáig féltve őrzött, például 1992 óta a tavalyi Francia Nagydíj előtt használta először, amikor azzal ment el a Paul Ricard-ra.
Többé azonban már nem gyönyörködhet az 1987-től 1992-ig gyártott sportkocsiban, ugyanis eladta azt azért, hogy finanszírozni tudja az egyébként a Ferrari versenyzői akadémiájának tagjaként versenyző fia pályafutását.
Nem csak az Alesi-családnak vannak azonban nehézségei az F2-es idény pénzelésével, hanem feltehetően másoknak is, legalábbis Jean Alesi azt jósolja, hogy sokan be sem fogják tudni fejezni az idényt emiatt.
„A Forma-2-es szezon rémálom lesz az összesűrített versenyekkel – jelentette ki a Sky Sportsnak. – A Forma-1-ben sokat beszélünk a költségplafonról, az F2-re azonban nem gondoltak, semminek sem változtatták meg a költségét.
Biztos vagyok benne, hogy sok versenyző nem fogja befejezni az idényt, ami katasztrofális lesz az F2-es és F3-as pilótáknak egyaránt.
Úgyhogy remélem, hogy ebben a nagy katyvaszban valami változni fog, és megteremtik a lehetőséget ezeknek a versenyzőknek, akik nem csak anyagi szempontból fektetnek sokat a karrierjükbe, hanem az életüket is erre áldozzák. Kilépnek az iskolából, kilépnek az egyetemről, mert az az álmuk, hogy autóversenyzők legyenek, de senki nem figyel oda rájuk."
„Nagyon-nagyon szomorú vagyok emiatt, mert ex-Forma-1-es pilótaként vannak kapcsolataim, de
el kellett adnom az F40-es Ferrarimat, hogy finanszírozni tudjam a fiam Forma-2-es szereplését. És miért? Mert szinte lehetetlen támogatókat találni.
Eközben pedig az ember látja a felszerelés költségeit, ami túl drága, de senki nem akar ezen változtatni. Ez nem maradhat így."
Alesi természetesen leszögezte, hogy nem kellett sokat gondolkodnia azon, hogy a nagy becsben tartott sportkocsiját, vagy az F2-ben tavaly, a Trident-istálló színeiben bemutatkozó, a szezont végül a 15. helyen záró fia pályafutásának segítését válassza.
A családunkban szenvedéllyel csináljuk a dolgainkat, ezért össze sem lehet hasonlítani [a fontosságát], hogy inkább egy F40-es álljon a garázsomban, vagy a fiamat lássam versenyezni.
Inkább utóbbit részesítem előnyben, az F40-eshez már egyébként is túl öreg vagyok" – tette hozzá nevetve.
Giuliano Alesi az idei szezont már a HWA-csapattal kezdi Artyom Markelov csapattársaként július elején Ausztriában, hogy aztán a Forma-1-es versenynaptárat követő mezőnnyel igen sűrű programot teljesítve előbb Magyarországon, majd Angliában folytassa az idényt.