MANAMA, BAHRAIN - MARCH 31: Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF90 competes during F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on March 31, 2019 in Manama, Bahrain. The second race of the Grand Prix in the 2019 Formula 1 World Championship take place in Bahrain. Ayman Yaqoob / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
Ross Brawn, az F1 sportért felelős ügyvezetője szerint a Közel-Keleten zárulhat majd az idei, várhatóan 15-16 futamos szezon. A próbálkozások ellenére a hétvégék formátuma nem változik.
A már bejelentett első nyolc futamon túl még rejtély övezi az idei Forma-1-es világbajnokság menetrendjét, ami várhatóan az európai szezon eredeti vége után sem az eredeti tervek szerint zajlik majd. Az F1 jogtulajdonosa pénteken megerősítette, hogy Bakuban, Szingapúrban és Szuzukában az idén elmarad a verseny, így lehetséges, hogy beugró helyszínek is megjelennek a sorban vagy ismét dupláznak majd a pilóták egy adott pályán.
Ross Brawn, az F1 sportért felelős ügyvezetője leszögezte, továbbra sem akarnak elhamarkodottan bejelentéseket tenni addig, amíg nem biztos, hogy egy adott helyszínen megrendezhető a nagydíj, főleg azért, mert remélik, az év későbbi szakaszában már nézőket is fogadhatnak a pályák, így a jegyértékesítés miatt biztosra akarnak menni.
Brawn elárulta, vannak forgatókönyveik az európai szezon meghosszabbítására, további 1-2 futamban gondolkodnak. „Számos jó európai pálya van, ahol további 1-2 versenyt rendezhetünk, így átfogó lehet a szezonunk – jelentette ki. – Ezt most még nem jelentjük be, mert továbbra is dolgozunk ezen.”
Azok alapján, amit most látunk, szerintem Bahreinben és Abu-Dzabiban zárul majd a szezon. Ezzel már 10 [futam lenne], találunk még legalább 5-6 jó helyszínt a köztes időre.”
Ahogy ezt az F1-es nagydíjrendezésre alkalmas pályákról szóló összeállításunkban is említettük, Bahreinben több nyomvonal is rendelkezésre áll, és Brawn nem tagadta, lehetséges, hogy a sivatagi pályán egy helyszínen két különböző konfiguráción is nagydíjat rendeznek majd. 2010-ben kipróbáltak egy hosszabb változatot, de azt egy verseny után elvetették.
„Van egy, szinte oválpálya, ami elég izgalmas lenne, és mindegyik nyomvonaluk rendelkezik az FIA Grade 1-es licencével, úgyhogy ezt a lehetőséget is zsebben tartjuk. Különböző konfigurációk használata elég sok munkát okoz az üzemeltetőknek, például az egész időmérést két pályára kell telepíteni, úgyhogy ezt jó előre el kell dönteni.”
Brawn azt is elmondta, hogy a versenyhétvégék formátumában az idén nem számít nagy változásokra,
miután a fordított rajtrácsos futamok egyelőre nem kaptak egyhangú támogatást, és a felröppent pletykákat cáfolva azt is elmondta, nem hozzák vissza az eredmények „eldobásának” lehetőségét, mert úgy véli, a csapatok a szabályt kihasználva taktikázni kezdhetnének. Brawn szerint mindössze csekély módosítások vannak kilátásban a versenyhétvégék idei lebonyolításában.