Érzékeny veszteséget kell kezelnie a Mercedes F1-es szervezetének, miután a mai nappal távozik posztjáról Andy Cowell, aki a motorfejlesztés vezetőjeként a 2014 óta sikerszéria egyik kovácsa. Cowell már az év elején tájékoztatta munkatársait a döntéséről, így volt idő felkészülni az átszervezésre.
„Két szempont van – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy F1-es vodcastban – Andynek nyilvánvalóan új kihívásra volt szüksége, és ezt teljesen megértem. Már decemberben meghozta a döntést, hogy valami mással szeretne foglalkozni, mi pedig újraszervezzük az HPP-t egy ilyen képzett, nagyon karizmatikus és erős vezető nélkül, aki eddig a referenciapont volt.”
A Mercedes sikerét sokáig egyszerűen az erőforrás fölényes teljesítményének és elfogadható megbízhatóságának tulajdonították, de 2017-től a Ferrari és olykor a Red Bull is fejtörést okoz a csapatnak a tempó terén, tartósan viszont nem tudják megszorítani a Mercedest. Ennek egyik kulcsa az is, hogy a mérnöki gárda a távozó szakemberek ellenére is folyamatosan erős marad.
Voltunk már ilyen helyzetben, amikor Ross [Brawn], Bob Bell, Paddy Lowe, Aldo Costa vagy Mark Ellis elment, és mindig képesek voltunk pótolni őket a feltörekvő generációból
– emlékeztetett. – Viszont, felismertük azt is a múltban, ha olyan pozíció nyílt meg, amit nem tudtunk házon belül betölteni. James Allison talán kiváló példa, aki pár évvel ezelőtt csatlakozott hozzánk” – utalt Wolff arra az időszakra, amikor Lowe kiválása után a csapat átmenetileg technikai igazgató nélkül maradt.
A Mercedes tavaly példátlanul sikeresen kezdte a szezont, és végül annak ellenére is simán begyűjtötte mindkét világbajnoki címet, hogy a szezon második felében már nem volt ennyire pozitív a mérleg, és várhatóan az idei pontverseny során is őket kell majd legyőzni a végső sikerhez.
Az F1-es motorformula várhatóan 2026-ig érvényben marad,
így a gyártónak és Cowellnek is jut ideje arra, hogy új irányt találjon a jövőre nézve. Azt egyelőre nem tudni, hogy a brit szakember mihez kezd, tanácsadóként a közeljövőben még segíti a Mercedes-Benz AG munkáját. A Ferrari tagadta, hogy Cowell hozzájuk tartana, de a sajtóban felmerült, hogy esetleg az Aston Martinnál folytatja a pályafutását.