A koronavírus-járvány által okozott krízis világszerte hatalmas problémákat idéz elő. Ezalól az autóipar sem jelent kivételt, hiszen a gyártók eladásból származó bevétele jelentősen lecsökkent, miközben a fixköltségeket továbbra is fizetni kell. Emellett az F1-ben szereplő márkáknak a futamok elmaradásával keletkező veszteséggel is meg kell küzdeniük.
A McLarennek mindkét problémával szembe kell néznie, a wokingiak elsőkéne küldték fizetett kényszerszabadságra az alkalmazottaikat, valamint állami kölcsönt is megpróbáltak felvenni, ez utóbbit azonban elutasították. A cégnél a történelmi autók elzálogosítása is felmerült, most pedig bejelentették, hogy átalakításokra van szükség, aminek következtében körülbelül 1200 munkatársat fognak elbocsátani.
„Nagyon sajnáljuk az embereinket, akiket a szerkezeti átrendeződések érintenek, főleg azokat, akiknek az állását befolyásolja – nyilatkozta Paul Walsh, a McLaren nemrég kinevezett ügyvezető elnöke. – Próbáltuk elkerülni ezt az eljárásmódot, még egy drasztikus költségcsökkentő intézkedést is bevállaltunk, de mostanra nem maradt más választásunk, mint a munkaerő leépítése.”
Az Autosport értesülései szerint az 1200-ból 70-en vesznek részt az F1-es csapat működtetésében.
Az F1-es csapat kapcsán a döntést valószínűleg nemcsak a válság, hanem a jövőre bemutatkozó költségvetési korlát is befolyásolta. Múlt heti lapértesülések szerint a csapatok megegyeztek abban, hogy az első évben 145 millió dollár legyen a plafon. Ennek következtében a nagyobb költségvetéssel működő istállóknál elkerülhetetlen a leépítés.
A McLaren Racing támogatta a 2021-ben bevezetendő költségvetési szabályozást, ami a csapatokat stabilabb pénzügyi alapokra helyezi, ez pedig szorosabb versenyt idéz elő a sportágban
– magyarázta Walsh. – Ez azonban jelentősen befolyásolja istállónk felépítését, valamint méretét, mi pedig megtettük az első lépéseket afelé, hogy 2021-től készen álljunk a változásokra, és a jövőben ismét győzelmekért és a világbajnoki címért harcolhassunk.”
A McLaren még ennél is lejjebb szeretett volna menni, hiszen a wokingiak a 100 millió dolláros plafont szorgalmazták. A Ferrari és a Red Bull azonban eleinte a 145 milliót sem akarta elfogadni. A maranellóiak csapatfőnöke, Mattia Binotto pont azzal érvelt a túlságosan alacsony korlát ellen, hogy abban az esetben rengeteg alkalmazottól kellene megválniuk.