Reagált a Racing Point a Renault óvására, amelyet a francia istálló a Stájer Nagydíj után nyújtott be, mert szerinte a silverstone-i gárda autója nem felel meg az előírásoknak. A Renault azt kifogásolja, hogy riválisa megszegte azokat a pontokat, amelyek előírják, hogy bizonyos alkatrészek szellemi tulajdona az azt használó csapaté kell, hogy legyen, vagy ha harmadik féllel végezteti a tervezést, ez a fél nem lehet egy rivális csapat, vagy egy rivális csapatnak szintén ilyen munkát végző cég.
A Renault vádja szerint a Racing Point első és hátsó fékhűtője megegyezik a tavalyi Mercedesével. Az FIA a Stájer Nagydíj után le is foglalta a szóban forgó alkatrészeket mindkét rózsaszín autóról, továbbá arra kérte a Mercedest, hogy szolgáltasson neki olyan fékhűtőket, amelyeket a tavalyi autóján használt. A Racing Point szerint a Renault óvása „téves és rosszul informált."
Az FIA felügyelőinek mindenek előtt azt kellett eldöntenie, hogy megalapozottnak tartják-e az óvást. Miután úgy határoztak, hogy az, bizonyítékok gyűjtésébe kezdtek, amelyek a már említett alkatrészek lefoglalását jelentik. A Racing Point ma reagált a történtekre.
A BWT Racing Point F1 Team hihetetlenül csalódott amiatt, hogy szerinte téves és rosszul informált óvással megkérdőjelezik a Stájer Nagydíjon elért eredményeit.
Minden és bármiféle arra történő utalást, hogy valami rosszat tettünk, határozottan visszautasítunk. A csapat megteszi a szükséges lépéseket, hogy biztosítsa, a szabályokat a tények mentén alkalmazzák."
Ahogyan korábban megírtuk, az FIA meglátogatta a Racing Point gyárát és meggyőződött arról, hogy a csapat a szabályokat betartva tervezte és építette az idei autóját.
Az istálló ezt most is igyekezett hangsúlyozni, valamint kijelentették, szerintük a Renault nem fog célt érni az óvással.
„A szezon kezdete előtt együttműködtünk az FIA-val és kielégítő választ adtunk minden, az RP20-as eredetét firtató kérdésre. A csapat magabiztos azt illetően, hogy az óvást el fogják utasítani."
A vizsgálat várhatóan hetekig el fog húzódni, a Racing Pointnak így most azzal a dilemmával kell szembenéznie, hogy ha továbbra is jelenlegi fékhűtő-kialakításával versenyez, az FIA pedig szabálytalannak találja azt, akkor a csapat el fogja veszíteni az időközben szerzett pontjait. A kialakítás módosítása minden bizonnyal ugyancsak fejtörést okozna a silverstone-i gárdának.