SPIELBERG, AUSTRIA - JULY 12: Sergio Perez of Mexico driving the (11) Racing Point RP20 Mercedes leads Lance Stroll of Canada driving the (18) Racing Point RP20 Mercedes during the Formula One Grand Prix of Styria at Red Bull Ring on July 12, 2020 in Spielberg, Austria. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Christian Hornert, a Red Bull csapatfőnökét is lenyűgözte a sokak szerint a tavalyi Mercedesszel versenyző Racing Point sebessége a Stájer Nagydíjon. Sergio Pérez helyenként gyorsabb volt, mint a gyári Mercedesek.
Már a februári barcelonai teszteken is nagy felzúdulást keltett, a Stájer Nagydíj után a Renault pedig óvást nyújtott be a Racing Point idei autója ellen. Az RP20-as kódjelű versenygép megszólalásig hasonlít a tavalyi Mercedesre, a riválisok közül pedig többen azzal vádolták a silverstone-i csapatot, hogy a címvédő istálló segítségével "klónozta" annak 2019-es konstrukcióját.
Akárhogy is történt, egy biztos, Sergio Pérez és Lance Stroll tempója igazolja az előzetes várakozásokat, az ellenfelek közül pedig többeknek is leesett az álla attól, ahogy a Stájer Nagydíjon a 13. és a 17. helyről feljöttek a középmezőny elejére.
Galéria: Az első Stájer Nagydíj képekben
1/69
SPIELBERG, AUSTRIA - JULY 12: A general view as Theo Pourchaire of France and ART Grand Prix (7) leads Jake Hughes of Great Britain and HWA Racelab (15) round turn two at the start during the sprint race for the Formula 3 Championship at Red Bull Ring on July 12, 2020 in Spielberg, Austria. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
A két rózsaszín autó végül a hatodik és a hetedik helyen szelte át a célvonalat, Sergio Pérez azonban sokáig a 4. helyen haladó Alex Albont támadta, és ha nem töri le az első szárnyát a Red Bullon, alighanem ötödik lett volna. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke nem rejtette véka alá, hogy aggódással töltötte el őket a Racing Point versenytempója, ami helyenként a Mercedesénél is jobb volt. „Szerintem mindenki aggódna a Racing Point miatt – felelte Horner. – A versenynek abban a szakaszában gyorsabb volt a Mercedesnél.
Bottas egy kör különbséggel ugyanannyira használt gumikon volt, Pérez mégis 3-4 tizeddel gyorsabb volt nála. Lenyűgöző tempót mutattak.
Szerintem Alex hihetetlenül jól vezetett, hogy maga mögött tudta tartani Pérezt."
A hetedik helyen végző Lance Stroll szerint nem túlzás kijelenteni, hogy még a Red Bulloknál is jobb tempóra voltak képesek, de a harmadik erők biztosan ők voltak.
„Szerintem mondhatjuk, hogy ma a miénk volt a második leggyorsabb autó. Talán csak a harmadik, de egyértelműen gyorsabbak voltunk a Renault-nál és a McLarennél és sok más ellenfelünknél – nyilatkozta a kanadai a Sky Sportsnak. – Úgyhogy ez nagyon pozitív volt. Egyikünknek sem volt tökéletes a versenye, de a 17. helyről rajtolva Sergiónak ez egy elég jó eredmény, szerintem előzetesen aláírta volna. Ami engem illet, egyértelműen voltak frusztráló részei a versenyemnek, beragadtam Ricciardo mögé. A tempóm azonban végig megvolt, ez pedig igazán biztató a továbbiakra nézve."
Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke úgy véli, hogy az idei évre elérték a tavalyi Mercedes szintjét, viszont ha a Racing Point képes gyorsabb lenni, mint a W10-es, azzal nehéz lesz felvenniük a versenyt. „[A Racing Point tempója] azt a tényt támasztja alá, hogy az egy éves Mercedes gyors autó, amit egy nagyszerű csapat működtet.
Mi tudjuk, hogy a tél folyamán elvégzett fejlesztésekkel előreléptünk annyit, hogy utolérjük a tavalyi Mercedest. Viszont ha a Racing Point még többet ki tud hozni az autójából, akkor nehéz lesz velük felvenni a versenyt.
Ezért nagyon fontos, hogy tovább fejlesszük az autónkat és közben kihasználjunk minden lehetőséget, amit az első versenyeken meg is tettünk a jó pilótáinknak és a jó stratégiai döntéseknek köszönhetően."
A végül mindkét Racing Point áldozatává váló Daniel Ricciardo még a Renault óvása előtt nyilatkozott a riválisról, szavaiból pedig érződött, hogy nem igazán örül annak, amit a futamon a rózsaszín autóktól látott. „Csak most néztem meg, hogy miként alakult a verseny, Péreznek pedig nagyon komoly volt a versenytempója. Amikor a csapat a fülemre szólt, hogy mögöttem van, azt mondtam, hogy eddig úgy gondoltam, jó futamunk van. Ő viszont sokkal hátrébbról indult, és már mögöttem volt. Úgyhogy gyorsak, jelenleg a mi szájízünknek egy kicsit túlságosan is azok. A belső kamerás köröket nézve is látszik, hogy nagyon egyben van az autójuk.
Semmit nem akarok elvenni Péreztől, nyilván egy nagyon jó pilóta. de az autója nagyon jól működik jelenleg, úgyhogy kissé nehéz őket kezelni."
Esteban Ocon hozzátette, hogy egyértelműen lassabb a versenytempójuk, mint a Racing Pointnak, és szerinte jelenleg a McLarennel vannak azonos szinten.