A Magyar Nagydíj során a Ferrari csapatfőnöke egyértelműen a Hondára utalva megjegyezte, hogy nem minden motorgyártó állt le a munkával, amikor a koronavírus miatti óvintézkedések hatására gyárbezárásokat rendeltek el Európában. Ezt eddig is lehetett tudni, és Nikolasz Tombazisz, az FIA technikai delegáltja szerint szükségszerű volt az eljárás.
A szakember az Autosport szerint elmondta, a Honda is leáll ugyanannyi időre, mint az európai ellenfelek, viszont nem ugyanakkor tették ezt, mert amikor Európában már komoly korlátozásokat vezettek be a koronavírus miatt, Japánban még lazábbak voltak a foglalkoztatásra vonatkozó szabályok.
Tombazisz szerint el akarták kerülni, hogy bármelyik gyártó vagy csapat hátrányba kerüljön azért, mert az országában esetleg szigorúbb korlátozásokat vezetnek be, ebből viszont az következett, hogy hagyták dolgozni a Hondát addig, amíg a helyi törvények ezt megengedték, nehogy később ők kerüljenek hátrányba azért, mert nem dolgoztak, amikor lehetett volna.
„Amennyiben a [Hondának] törvényi kötelessége lett volna júliusban bezárni Japánban, [kellemetlen lett volna] azt mondani az európai csapatoknak, hogy nekik is le kell állniuk még egy hónapra, mert Japán bezárt.”
„Ezért a Honda dolgozhatott még, miközben az európaiak bezártak, és most ők is bepótolják ezt. Ez nem tökéletes helyzet, mert nem lehet olyan szabályt írni, ami teljesen kiegyenlített akkor, amikor az emberek különböző körülmények közepette dolgoznak, de ez a legjobb, amivel elő tudtunk állni.”
Tombazisz leszögezte, a Honda a többi gyártóhoz hasonlóan csak a megbízhatóságon javíthatott, mert a teljesítményt érintő alkatrészeket már februárban homologizálták, és ezen egyik gyártó sem változtatott azóta.
„Néhányan most megbízhatósági fejlesztéseket végeznének a motoron, és mi sem akarjuk, hogy a homologizáció miatt műszaki problémák és kiesések történjenek. Van egy kidolgozott folyamat, amely szerint megbízhatósági fejlesztéseket engedélyezünk, és ennek az is a része, hogy akár a többi gyártó is tudhat ezekről.”
„Nem lehet kijátszani azt mondva, hogy megbízhatósági fejlesztésről van szó, és közben állítanak a kompresszión vagy az égéstéren azért, hogy találjanak plusz 20 kilowattot. Van egy folyamat, és minden csapat betartotta ezt, a Hondát is beleértve.”