23 ALBON Alexander (tha), Aston Martin Red Bull Racing Honda RB16, action during the Formula 1 Winter Tests at Circuit de Barcelona - Catalunya on February 21, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Xavier Bonilla/NurPhoto via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Christian Horner, a Red Bull Racing csapatfőnöke úgy érzi, hogy a Honda által elért előrelépésnek köszönhetően az idei szezonban nagyon magasra helyezhetik a lécet, azaz megfuttathatják a Mercedest a vb-címért.
A 2010-es évek elejét domináló Red Bull Racing az utóbbi években legfeljebb futamgyőzelmeknek örülhetett, a csapatnál azonban úgy érzik, eljött az ideje, hogy ismét a világbajnoki címért harcoljanak. A hibrid-érában ezt eddig főként a gyenge erőforrásuk miatt nem tudták megtenni, a tavalyi évre azonban szakítottak a Renault-val és Hondára váltottak. Az együttműködés első éve is sikeresnek mondható, három futamgyőzelmet is szereztek, Christian Horner azonban az idei szezontól sokkal többet vár, amire a japánok által elért előrelépést nézve minden alapja meg is van.
Amikor 2015-ben a McLarennel visszatért a Forma-1-be, a Honda mérföldekkel le volt maradva a többi gyártó mögött, mostanra azonban sikerült annyira felzárkóznia, hogy az idén akár a világbajnoki címért is versenyre kelhet. Ehhez persze sok mindennek össze kell állnia, de Horner szerint az első évben látottak alapján nem túlzó elvárás a vb-címet célozniuk. „A motorpartnerünk kulcsfontosságú, az elmúlt években ez volt a hiányzó elem – jelentette ki a Red Bull csapatfőnöke. – A tavalyi év során igazán sokat fejlődött a kapcsolatunk a Hondával a három győzelemnek és egy pole pozíciónak köszönhetően.
A második évbe lépve természetes, hogy a folytonossággal, a kasztniba jobban integrált erőforrással az elvárások is nőnek, a céljaink nagyon nagyratörőek erre az évre."
Franz Tost, a Honda-motorokat már harmadik éve használó Alpha Tauri csapatfőnöke szerint a japánok minden téren nagyot léptek előre tavalyhoz képest, ami a Red Bull mellett nekik is bizakodásra adhat okot. „Nagy előrelépés történt – mondta Tost. – A harmadik éve dolgozunk együtt velük, és ha megnézzük, hogy az erőforrás miként illeszkedik a monocoque-hoz, majd összehasonlítjuk az első évvel, akkor nagy különbséget látunk.
Mindent optimalizáltak, az elektromos egységektől kezdve a víz és olajpumpáig, hogy alacsonyabban legyen a súlypont és jobb legyen a súlyelosztás.
Ez természetesen segít, előrelépést jelent a teljesítményben, emellett pedig a megbízhatóság terén is nagyot fejlődtek."
Tanabe Tojoharu, a Honda F1-es technikai igazgatója az Autosportnak elmondta, hogy reményeik szerint az egyik gyengepontjukat, a rajtokat is sikerült jobbá tenniük. Tavaly a Honda-motor agresszív beállításai miatt nem egyszer előfordult, hogy a versenyzőknek túlságosan kipörögtek a kerekei a rajtnál, Max Verstappen az esős Hockenheimben például több pozíciót is bukott emiatt.
A japánok azt várják, hogy ebben a szezonban ilyen gondjuk már nem lesz.
„A rajtok nagyon fontosak, nagyon könnyű elveszíteni egy pole pozíciót. A tavalyi év során folyamatosan dolgoztunk azon, hogy javítsunk a kalibráció robosztusságán, próbáltuk fejleszteni ezt a területet, mostanra pedig magabiztosak vagyunk azzal kapcsolatban, hogy sikerült" – nyilatkozta Tanabe.