BUDAPEST, HUNGARY - AUGUST 04: Race winner Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP and second placed Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing celebrate in parc ferme during the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on August 04, 2019 in Budapest, Hungary. (Photo by Lars Baron/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-215JECE3D1W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke kijelentette, 2013, vagyis az istálló utolsó világbajnoki éve óta nem várták ilyen felkészülten a szezont. Helmut Marko, a csapat tanácsadója szerint az idei világbajnoki cím Max Verstappen és Lewis Hamilton között dőlhet el.
Ezen a hétvégén az Osztrák Nagydíjjal végre elkezdődik a 2020-as Forma-1-es világbajnokság. A járvány miatti hosszú szünet következtében azonban a szokásosnál is kevésbé lehet tudni, hogy pontosan mi a csapatok közötti erősorrend.
Egyelőre csupán a teszteredményekre lehet támaszkodni, ami azt mutatja, hogy Valtteri Bottas több mint fél másodperccel végzett Max Verstappen előtt. Ez alapján azt lehetne mondani, hogy idén is a Mercedesé a legjobb autó, ami könnyen lehet, hogy igaz, de a holland pilóta sokkal jobb időt is tudott volna autózni. Mindenesetre Christian Horner, az energiaitalosok csapatfőnöke bizakodó az idei évvel kapcsolatban.
„Izgalmas és intenzív szezonnak nézünk elébe, hiszen a versenyek gyorsan jönnek egymás után – nyilatkozta az Autosportnak. – Úgy érzem, jobban felkészültünk, mint 2013 [az utolsó év, amikor a Red Bull világbajnok lett] óta bármikor. A hibridkorszakot nézve mindenképpen a legjobb holtszezont hagytuk magunk mögött.”
Horner elmondta, második közös évükben jóval egységesebben tudnak dolgozni a Hondával, és a japán cég egyre inkább a csapat részévé válik.
Arra a felmerülő kérdésre, hogy a motor mennyit fejlődött a tesztek óta, Tanabe Tojoharu, a Honda F1-es technikai igazgatója válaszolt. A szakember elárulta, a gyárbezárás időszaka alatt még csak kapcsolatban sem voltak a Red Bull-lal és az Alpha Taurival, de az azóta eltelt hetekben nem tétlenkedtek, még ha nagy előrelépést nem is sikerült tenniük.
„Az erőforrásunkon nem tudtunk sokat fejleszteni, úgyhogy az alapokat tekintve ugyanazt a motort vetjük be, mint a barcelonai teszteken – szögezte le a Honda F1-es részlegének a YouTube-csatornáján közzétett videóban. – Ezzel együtt néhány apróbb területen előreléptünk, amelyek a megbízhatóságot vagy a teljesítményt javítják.”
Tanabe hozzátette, az a céljuk, hogy idén harcban legyenek a világbajnoki címért, ami Helmut Marko szerint meg is fog történni.
A Red Bull tanácsadója ugyanis úgy véli, a 2020-as szezon Lewis Hamilton és Max Verstappen küzdelméről fog szólni, aminek előbbi egy kicsit nagyobb esélyekkel vág neki. Ami az autót illeti, az osztrák szakember sem tudja, hogy pontosan hol tartanak a többiekhez képest.
„Barcelonában a Mercedes egy lépéssel előttünk volt, de Melbourne-be már jobb kocsival készültünk – idézi az Auto Motor und Sport. – Az első jelentősebb fejlesztéseket a barcelonai versenyre terveztük, a másodikat pedig Spielbergbe. Minden a CFD-n [számítógépes folyadékdinamika], a szimulációkon és a szélcsatornán múlik.”
Marko arra is kitért, hogy ha az autóban valamilyen hiba lépne fel, azt csak pénteken fogják felfedezni. Ebből a szempontból talán valamelyest segített a Red Bullon, hogy múlt héten Alexander Albon egy filmes nap keretében körözhetett Silverstone-ban. Horner elárulta, ez az alkalom több szempontból is hasznos volt: a csapattagok olyan alaptevékenységeket gyakorolhattak, mint a kerékcsere, valamint felkészülhettek azokra a biztonsági eljárásokra, amelyek Ausztriában fogadják a mezőnyt
Emellett Albonnak is lehetősége volt visszaszokni az autóhoz.
Verstappen nem vett részt a teszten, mivel ez esetben kéthetes karanténra kötelezték volna. Horner elmondta, a döntés már jóval a teszt előtt megszületett. „Már sokkal korábban elhatároztuk, hogy nem tesszük ki Maxot a karanténnak – fogalmazott. – A néhány ausztriai körrel egyenlő 50 kilométeres távért ez nem érte volna meg.”