96. életévében elhunyt Ron Tauranac, Jack Brabham 1966-os, valamint Denny Hulme egy évvel későbbi világbajnok autójának tervezője. A hírről a család adott tájékoztatást a speedcafe.com-nak.
„A Tauranac-család sajnálattal jelenti be, hogy Ron Tauranac 95 évesen eltávozott – olvasható a közleményben. – Ron otthonában, a queenslandi Sunshine Coaston ment el békésen, alvás közben a péntek reggeli órákban. A végsőkig aktív, egészséges és független életet élt, mindig céltudatos volt, rendre a következő feladat járt a fejében.”
A közleményben hozzáteszik, hogy soha nem ült a babérjain, mert a rengeteg mérnöki tudással rendelkező elméje folyamatosan dolgozott. Amikor nemrég megkérdezték, hogy melyik volt a legjobb autó, amit tervezett, csak annyit mondott, hogy a következő. A két lánya, Jann és Julie azzal zárják soraikat, hogy édesapjuk különleges életet élt, és mindketten büszkék arra, amit elért.
Tauranac 1925. január 13-án született az Egyesült Királyságban, de nem sokkal később családja Ausztráliba emigrált. 14 évesen otthagyta az iskolát és pilótagyakornokká vált, majd az ausztrál légierőhöz csatlakozott. 1949-ben kilépett, és testvérével együtt ekkor kezdett el versenyautókat építeni Ralt néven.
Jack Brabhammel egy hegyi versenyen találkozott, és amikor a későbbi háromszoros világbajnok Európába költözött, kapcsolatban maradtak egymással. Tauranac a háttérben szerepet játszott a Cooper T53-as megépítésében, amivel Brabham a második címét szerezte meg 1960-ban. Ugyanebben az évben az ausztrál mérnök családjával együtt visszatért az Egyesült Királyságba.
Később közösen megalapították a Motor Racing Developmentset, ami kezdetben Formula Junior autókat gyártott. Az évek múlásával számos kategóriában terveztek, építettek, versenyeztettek, illetve eladtak kocsikat a Forma-1-től egészen a Forma-Fordig. Ezek mind a Brabham nevet viselték.
1966-ban Brabham a Tauranac által tervezett autó volánja mögött nyerte meg a vb-t, és ez máig egyedülállóvá teszi a sportág történetében, ugyanis előtte és utána sem akadt senki, aki a saját nevét viselő kocsival érte volna el ezt a bravúrt. Egy évvel később Hulme lett a győztes, ráadásul mindkét szezonban behúzták a konstruktőri vb-t is.
Brabham 1970-es visszavonulása után Tauranac vette át a vezetői feladatokat az MRD-ben, illetve az F1-es csapatban. Az istállót 1972-ben eladta Bernie Ecclestone-nak, és a Trojannál, valamint Frank Williams csapatánál tett kitérő után 1974-ben megalapította a Raltot.
Az istálló több alsóbb kategóriában versenyzett, és olyan, később világbajnoki címet szerző pilótákat foglalkoztatott, mint Nelson Piquet, Keke Rosberg vagy Ayrton Senna.
Később már csak más csapatoknak adta el autóit, mielőtt 1988-ban végleg megvált a Ralttól, ami a March Group kezébe került. Utána dolgozott a Hondánál, valamint az Arrowsnál, hogy aztán végleg visszavonuljon az autósporttól. 2017-ben beválasztották az Ausztrál Motorsport Hírességek Csarnokába.