IMOLA, ITALY - APRIL 23: Michael Schumacher of Germany and Ferrari celebrates winning the San Marino Formula One Grand Prix as he enters the pitlane in front of Fernando Alonso of Spain and Renault at the San Marino Circuit on April 23, 2006, in Imola, Italy. (Photo by Paul Gilham/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Pénteken a Forma-1 újabb három pályát adott hozzá az idei versenynaptárhoz, köztük Imolát. Az Alpha Taurival nemrég a helyszínen tesztelő Danyiil Kvjat örül az Autodromo Enzo e Dino Ferrari nevű aszfaltcsík érkezésének.
Pénteken hivatalossá vált, hogy a szeptember 27-i Orosz Nagydíj után két héttel az F1-es mezőny a Nürburgringre látogat, majd újabb szünet után Portimao debütál a sorozatban, majd a következő héten Imolába is visszatér a széria. Ezzel már 13-ra nőtt a koronavírus-válság kirobbanása után bejelentett futamok száma.
Ami az Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari elnevezésű aszfaltcsíkot illeti, a pálya üzemeltetői már többször is bejelentkeztek, hogy betöltsék a járvány miatt elhalasztott vagy törölt futamok okozta űrt. Először februárban jelent meg a hír, hogy pótolnák a Kínai Nagydíjat, majd pedig áprilisban próbálkoztak ismét.
Futamot ugyan régen rendeztek Imolában, ennek ellenére az Alpha Tauri pilótáinak mégis közeli emlékeik lehetnek a helyszínről. Pierre Gasly és Danyiil Kvjat nem sokkal a szezonnyitó előtt a faenzai központtól nem messze található pályán tesztelt. Az orosz versenyző még a bejelentés előtt elárulta, örülne 4,909 km hosszúságú aszfaltcsík visszatérésének.
Menő lenne, nekem mindig is tetszett az ötlet, hogy Imola, Monza és Mugello is a versenynaptár része legyen
– nyilatkozta. – Álomszerű lenne, mert a versenyzés szempontjából mindhárom pálya megérdemli, hogy a Forma-1 része legyen. Politikai és egyéb területeken nem tudom, mi a helyzet, de a magam részéről mindig is szerettem ezeket a helyszíneket, szóval örülnék, ha mindhárom pályán versenyezhetnénk.”
Imoláról a legtöbbeknek talán Ayrton Senna és Roland Ratzenberger 1994-es halála jut eszébe, de a pálya története messze nem csak ezekből a tragédiákból áll.
1982-ben itt zajlott a FISA-FOCA-háború utolsó fejezete, ezen az aszfaltcsíkon aratta pályafutása első győzelmét Heinz-Harald Frentzen és Ralf Schumacher, utóbbi bátyja, Michael pedig 2005-ben és 2006-ban, vagyis az eddigi utolsó két versenyen emlékezetes csatát vívott Fernando Alonsóval.
Imola (és a másik két helyszín) bejelentésével az is eldőlt, hogy az idei szezonban legalább négy olyan helyszínre látogat el a mezőny, ahol az előző idényben nem rendeztek futamot. Érdekesség, hogy ez az 1967 és 1986 közötti húsz évben 17 alkalommal is előfordult, azóta viszont egyszer sem. Ha pedig nemcsak az adott szezon előtti idényt, hanem az azt megelőző négy évet is vizsgáljuk, akkor mindez egyedülálló lesz a Forma-1 történetében.