Újabb három helyszínnel bővült az idei Forma-1-es versenynaptár, miután a sportág vezetői bejelentették, hogy továbbra is Európában maradva Németországban és Portugáliában is rendeznek futamot, valamint egy harmadik olasz verseny is lesz.
Mostanáig mindössze tíz futam volt lefixálva az idei Forma-1-es szezonban, amelyet fenekestől felforgatott a koronavírus-járvány. A sportág irányítói a július eleji szezonkezdet előtt csak nyolc versenyt jelentettek be, majd ezt követte később még kettő a mugellói és a szocsi futam képében, most pedig jött újabb három nagydíj.
Már egy ideje rebesgették, hogy a megszokottakkal ellentétben a pilóták és csapatok szeptembert követően is maradnak az öreg kontinensen, hogy további európai versenyeken induljanak. Ez most megerősítést nyert, ráadásul két történelmi helyszín is visszatért a sportágba.
Imola, Nürbugring és Portimao. Ezzel a három helyszínnel bővült az idei versenynaptár.
Egyik sem ismeretlen a Forma-1-nek, noha közülük csak kettőn rendeztek korábban versenyt. A leghamarabb a Nürburgringen teszik tiszteletüket a csapatok: két héttel az Orosz Nagydíj után, október 9-étől 11-ig rendezik az Eifel Nagydíjat. Két héttel ezután következik a Portugál Nagydíj október 23. és 25. között, majd a legendás, futamnak legutóbb 2006-ban otthont adó imolai pálya jön, ahol a vártakkal ellentétben nem San Marinói Nagydíjat, hanem Emilia Romagna Nagydíját futják majd a pióták. A versenyhétvégére október 31. és november 1. között kerül sor.
Ahogyan az dátumból is kiderült, az Emilia Romagnai Nagydíj a megszokott három helyett csupán kétnapos lesz, a pontos időtervet azonban még nem jelentették be.
Imolában 1980-ban rendeztek először F1-es futamot. A pálya első alkalommal az akkor éppen felújítás alatt álló Monza helyett adott otthont az Olasz Nagydíjnak, onnantól kezdve pedig San Marinói Nagydíj néven tartották a versenyeket (a miniállam 75 kilométerre található a pályától). A legutóbbi versenyt 2006-ban rendezték, azóta a helyszín nem szerepel a versenynaptárban.
Imola visszatérésével megesik az, amire korábban mindössze egyszer volt példa a Forma-1-ben, azaz egy ország három versenynek is otthont adhat egy szezonban,
hiszen Monzába és Mugellóba is ellátogat a mezőny. Ilyen ezelőtt 1982-ben fordult elő, akkor a Nyugat-amerikai Nagydíjat Long Beachen, a Kelet-amerikai Nagydíjat Detroitban tartották, a szezonzáró pedig Las Vegasban volt.
A másik visszatérő történelmi helyszín a Nürburgring, amely kisebb meglepetésre kapott helyet az idei futamok között, eddig ugyanis kizárólag Hockenheim neve került szóba lehetséges németországi beugróként,
a pálya azonban tegnap bejelentette, hogy az idei évben biztosan nem rendez versenyt.
A Nürburgringen 2013-ban volt legutóbb futam. A pálya jelenlegi formájában (azóta történtek kisebb átépítések) 1984-ben szerepelt először a versenynaptárban, mint a hírhedt Nordschleife utódja. 1985-től 1995-ig nem rendeztek rajta Forma-1-es futamot, utána azonban évekig része volt a körforgásnak. 2007-től felváltva rendezte a Német Nagydíjat a Hockenheimringgel, a 2013-as verseny után azonban többet nem tért vissza rá a mezőny, egészen mostanáig.
A portimaói pálya sem lesz ismeretlen a mezőny minden tagjának, ugyanis 2008-ban és 2009-ben is tesztelt rajta az akkori mezőny, versenyt azonban most először rendeznek a 4648 méter hosszú körön, amelyen vannak, akik már versenyeztek is alsóbb kategóriákban, Max Verstappen pedig egy GT3-as autóval frissítette fel tudását az idén tavasszal.
A három futam bejelentése mellett azt is közölték, hogy 15 és 18 között lesz az idei versenyek végleges létszáma, a szezon pedig december közepén fog befejeződni a Perzsa-öbölben. Ahogyan az sejthető volt,
az amerikai kontinens a koronavírus-járvány ottani terjedése miatt az idén teljesen kimarad a versenynaptárból.
„A helyi korlátozások, valamint a helyi közösségek és a kollégáink biztonsága nem teszi lehetővé, hogy az idén versenyezzünk Brazíliában, az USA-ban, Mexikóban és Kanadában" – áll a közleményben.