SPIELBERG, AUSTRIA - JULY 05: Alexander Albon of Thailand driving the (23) Aston Martin Red Bull Racing RB16 collides with Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 during the Formula One Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on July 05, 2020 in Spielberg, Austria. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Nagy reményekkel várta a Red Bull a hazai pályán megrendezett Osztrák Nagydíjat, de a csapat egyik autója sem ért célba, pedig az események alakulása láttán akár a győzelemre is lett volna esélyük.
Ígéretesen kezdődött az idénynyitó Osztrák Nagydíj a hazai pályán versenyző Red Bull számára, mivel Lewis Hamilton rajtbüntetésének köszönhetően Max Verstappen a 2. helyről indulhatott, és a rajt után is meg tudta tartani a pozícióját, ráadásul a gumitaktikája hosszabb első etapot engedett volna neki az élen haladó Valtteri Bottashoz képest.
Verstappen reményei azonban gyorsan elszálltak, mert a Red Bull a 71 körös verseny 11. körében lelassult. Gyorsan egyértelművé vált, hogy a holland pilóta ezzel kiesik a győzelemért zajló küzdelemből, de a csapata megpróbálta működésre bírni az autót. Nem jártak sikerrel, és a leintésig nem is tudtak kideríteni, hogy mi volt a probléma.
Galéria: Képeken az őrülten izgalmas Osztrák Nagydíj
1/26
SPIELBERG, AUSTRIA - JULY 05: A general view of race action during the sprint race for the Formula 3 Championship at Red Bull Ring on July 05, 2020 in Spielberg, Austria. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
„Egyszerűen elment a hajtás, működésbe lépett a lefulladásgátló, de még nem tudom, hogy mi volt a probléma – nyilatkozta Verstappen a Sky Sportsnak még a leintés előtt. – Ki fogjuk deríteni, de persze nem így akartuk kezdeni a szezont. Az gyorsan kiderült, hogy Valtteri jó tempóra képes, én próbáltam a saját ütememben haladni. Könnyedén dobogóra állhattam volna, de hát mit lehet ilyenkor tenni.”
Verstappen kiesése után Alexander Albonban bízhattak a Red Bullnál és a thai pilóta bele is nőtt a szerepbe: sokáig tartotta a 3. helyet, majd a verseny hajrájában egy Safety Car-fázis után lágy gumikat kapott, így jelentős tempóelőnybe került a két Mercedesszel szemben. Gyorsan támadni kezdte Lewis Hamiltont, de
a Mercedes és a Red Bull a tavalyi Brazil Nagydíj utolsó köreihez hasonlóan ismét összeakadt. Hamilton 5 másodperces büntetést kapott, Albon pedig nemsokára feladta a versenyt.
„Ez a sport néha elég brutális tud lenni, ez is ilyen nap volt. Alex remek versenyt futott, nem érdemelte meg [a balesetet], rajta már [Hamilton] 5 másodperces büntetése sem segít – összegzett Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. – Megnyerhette volna a versenyt, stratégiai szempontból helyes döntéseket hoztunk, a végén feltettük a lágy gumikat, és jó helyzetben volt.”
Horner szerint lehet azt mondani, hogy Albon túlságosan gyorsan akart túljutni Hamiltonon, de úgy vélte, versenyzője már lezárta a manővert, és nem az előzés korai szakaszában, például a bejáratnál értek össze. A thai pilóta is ezt a nézetet osztotta.
„Ez van, de úgy érzem, megnyerhettük volna a versenyt. A Mercedes volt a leggyorsabb, de a srácok remekül kitalálták a stratégiát. Amikor végeztünk a bokszkiállással, elég jónak tűnt a helyzet, [a Mercedesek] kemény gumikon mentek és az első 5 kör során megelőztem volna őket. Magabiztos voltam és az autó is jó visszajelzéseket adott a verseny akkori szakaszában.”
„Nem mondom, hogy ez a mostani eset fájdalmasabb, de úgy éreztem, a brazíliai baleset inkább 50-50 volt. Lezártam a manővert és annyira későn értünk össze, hogy már Bottasra figyeltem. Mindig kockázatos kívülről előzni, de annyi helyet hagytam, amennyit csak tudtam, már pont a pálya szélén mentem, mert tudtam, hogy ha nem így teszek, akkor rajta múlik, hogy összeütközünk-e vagy sem.”