Vágólapra másolva!
Nem a Red Bullok ostromolták a köridőtáblázat legjobb pozícióit az Osztrák Nagydíj pénteki szabadedzésein, de ez nem szegte Max Verstappen kedvét. Alexander Albon és Christian Horner is arra számít, hogy csak szombaton szabadulnak majd el igazán a lóerők.

Mindkét pénteki szabadedzésen a Mercedes pilótái voltak a leggyorsabbak, pedig a Red Bullnál nagyon fogadkoznak, hogy mindent megtesznek az idei sikerek ellenére. Pusztán az egykörös tempó alapján kialakult sorrendet elnézve ez pénteken nem igazán sikerült, hiszen Max Verstappen csupán a 8. helyezett lett, Alexander Albon pedig a 13. helyen zárt.

„Jól ment, szerintem jó napunk volt – kontrázott Verstappen a Sky Sports kérdésére. – A köridők nem igazán árulnak el semmit, mert eltörtem az első szárnyamat a leggyorsabb körömön. Úgy gondolom, magabiztosak lehetünk, mindig vannak dolgok, amiket lehet jobban csinálni, de mindent összevetve szerintem jó nap volt, és várom már a holnapi folytatást.”

Forma-1, Osztrák Nagydíj, Pierre Gasly
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Esteban Ocon, Renaul
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Max Verstappen, Helmut Marko
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, Osztrák Nagydíj, F1 logo
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Lewis Hamilton, Mercedes, Renault, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Alexander Albon, Red Bull, Renault, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, Lance Stroll, Racing Point, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Osztrák Nagydíj szurkolók
Forma-1, Osztrák Nagydíj szurkolók
Forma-1, Otmar Szafnauer, Racing Point, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Alfa Romeo Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj, Honda logo
Forma-1, Helmut Marko, Max Verstappen, Christian Horner, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj, Ineos logo
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj, Mercedes logo
Forma-1, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj, Mercedes logo
Forma-1, Scuderia Alpha Tauri kerékcsere, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Alexander Albon, McLaren Red Bull, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Claire Williams, Williams Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Kimim Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Osztrák Nagydíj, Renault logo
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Osztrák Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Osztrák Nagydíj

Az előszezoni tesztekhez hasonlóan a Red Bullok ismét instabilnak tűntek, Verstappen és Albon is pörgött-forgott, de a thai pilóta nem tulajdonított ennek nagy jelentőséget, szerinte mindössze annyi történt, hogy a versenyszimuláció során az autója elvesztette a tapadást, miközben ő igyekezett keményen nyomni a pedált.

„Elég könnyű ez a pálya, nagyobb küszködés lett volna, ha Magyarországon kezdünk! – utalt a Hungaroring kanyargós jellegére és a várhatóan magas hőmérsékletekre. – Jó érzés volt, szerintem mindenki elég gyorsan felvette a ritmust, és már pénteken is szoros a verseny” – összegzett a thai versenyző.

Albon szerint van még kiaknázatlan teljesítmény a Red Bullban.

„Igen, igen. Szerintem tudjuk, milyen téren kell még erősítenünk, rövid- és hosszabb etapokon is vannak még olyan pontjai az autónak, amit még csiszolni szeretnénk, és még mindenki visszafogott motor-üzemmódokkal megy. Holnap meglátjuk, mi a helyzet.”

Verstappen egyik megpördülése, még az első szabadedzésen

Ugyanezt várja Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is. A brit szakember elmondta, a pályán kívül is küzdenek a Mercedesszel, mert szeretnének tisztán látni a címvédő által bevetett DAS-kormányművel kapcsolatban. Horner megerősítette, hogy a mérnökeik eltérő álláspontot képviselnek a kormány funkciójáról, mint a Mercedes, ezért nem zárta ki, hogy még pénteken óvást nyújtanak be.

Ettől függetlenül továbbra is a Mercedes autóit tartja a legerősebb ellenfélnek, de az eredmények kapcsán ő is úgy véli, hogy csak szombaton leszünk okosabbak.

„A Mercedes eléggé favoritként érkezett a hétvégére, mi próbáljuk a lehető legjobb teljesítményt kinyerni az autónkból, hogy nyomás alá helyezzük őket. Az elmúlt néhány év során ez kedvező pálya volt a számunkra, de igaz, hogy ők nem szerepeltek jól. Tavaly a túlmelegedéssel küzdöttek, stratégiai hibákat követtek el, és remélhetőleg ezen a hétvégén megküzdhetünk velük.

„A pálya még eléggé nyers, sok új alkatrészt is felszereltünk az autóra, ezekről adatokat gyűjtünk, talán csak holnap kezdenek igazán felforrósodni a dolgok. Az autók már ma is versenyképesnek tűnnek, a Racing Point eléggé harcos, aztán majd meglátjuk, mi sül ki ebből.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!