Gyengén kezdte a szezont a Ferrari az első két verseny alapján, a Red Bull Ringen megrendezett Osztrák és Stájer Nagydíjon mindössze egy szerencsés 2. helyet tud felmutatni az olasz csapat, amelynek autója látványosan lassabb lett tavaly óta.
A gondokat tetézi, hogy Charles Leclerc a múlt hétvégén nekiment Sebastian Vettelnek, mindkét autó kiesett, így a Scuderiánál nem tudták lemérni, hogy a sebtében elkészített új aerodinamikai elemek miként befolyásolták az autó teljesítményét. Vettel a Hungaroringen elismerte, ők sem tudják pontosan, hogy mennyire működtek az újítások.
„A vasárnap segített volna, hogy jobban összehasonlítsuk a tempót az egyik hétvégén és a másikon. A csapat nagyon tapasztalt, jól tudják, hogy ezen a pályán hogyan működnek a gumik és egyebek, úgyhogy ezen a hétvégén megkapjuk a végső megerősítést.”
„Azt tudjuk, hogy az új alkatrészek beváltak, szerettük volna, ha megváltoztatják az összképet, jelenleg nem úgy tűnik, hogy ez történt, de ismétlem, valós versenykörülmények között erről csak most fogunk megbizonyosodni. Érdekes lesz, és érdeklődve várjuk, hogyan teljesít majd holnap az autó, és különösen a versenyen.”
Ugyan Leclerc az idénynyitót a sok kiesés és Lewis Hamilton büntetése miatt a 2. helyen zárta, úgy véli, önerőből a Ferrari jelenleg nem esélyes a dobogós helyek elérésére.
„Pillanatnyilag küszködünk a teljesítmény terén. Nem hiszem, hogy jelenleg szóba jöhetünk a dobogóért zajló csatában, de megpróbálunk változtatni ezen. A lehető legkeményebben dolgozunk – nyilatkozta. – Ezen a pályán tavaly is küszködtünk, idén másmilyen az autónk, remélhetőleg változás történik, de kétlem, hogy nagyon más lesz az összkép, mint az előző hétvégén volt.”
Vettel ennél derűlátóbb volt – még mielőtt az újságírók a Racing Pointtal kapcsolatos kérdésekkel kezdték ostromolni -, arra utalt, hogy a Hungaroring kedvezhet a Ferrari idei jellegzetességeinek.
„Kicsit furcsa úgy itt lenni, hogy nincs itt senki más, mert általában ez az egyik olyan helyszín, ami eléggé zsúfolt. E téren szokatlan hétvége vár ránk. Optimista vagyok, szerintem [a versenyzők] ezen a pályán tehetnek [a siker érdekében]. Javítottunk az autón, tudjuk, hogy nagyobb a leszorítóereje, mint az előzőnek. Ahogy Charles is említette, az autó még nem tökéletes és nem az igazi a legjobb helyekért zajló küzdelemhez, de remélem, hogy ezúttal jobb hétvégénk lesz.”
A Ferrari eddigi formája láttán felmerült a kérdés, hogy jól választott-e a McLarennél versenyző Carlos Sainz amikor úgy döntött, egy teljes szezonnal a 2021-es év előtt elfogadja a Ferrari ajánlatát, hogy átvegye Vettel helyét. A wokingi istálló egyelőre a maranellói előtt szerepel a konstruktőri világbajnokságban, de Sainz kijelentette, nem foglalkoztatja jelenleg a jövője.
„Nagyon sokan kérdezik ezt tőlem, mintha extrém módon aggódnék vagy megbántam volna a döntésemet. Irreális kérdésnek érzem ezt most, hiszen még a szezonnak csak nagyon korai szakaszában járunk, csupán egy kicsit türelmesnek kell még lennünk. Jól láthattuk, hogy egyik évről a másikra mennyit tud változni egy autó, például a Racing Point vagy a Ferrari révén.”
„A Forma-1-ben nincs leállás. Nem aggódom afelől, hogy mi történik most, mert 365 nap alatt bármi megváltozhat. A jelenre és a McLarennél zajló időszakomra összpontosítok. Már százszor elmondtam, hogy a legfőbb célom, hogy az idén a lehető legjobbat nyújtsam a McLarennél és nem törődöm azzal, hogy mi folyik a Ferrarinál. Amikor véget ér a szezon, lesz időm elmenni a Ferrarihoz és rájuk figyelni. Aztán majd meglátjuk, hogyan tehetjük jobbá azt a szezont a mostaninál.”