BUDAPEST, HUNGARY - JULY 16: Kimi Raikkonen of Finland and Alfa Romeo Racing talks in the Drivers Press Conference during previews for the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 16, 2020 in Budapest, Hungary. (Photo by Laurent Charniaux/Pool via Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Ferrari utolsó világbajnoka kívülről nem akart állást foglalni korábbi csapata idei formájával kapcsolatban. Egyelőre az sem aggasztja, hogy az olaszok motorja gyengének tűnik.
A Ferrari idei formája a Forma-1 egyik legérdekesebb témája, a Scuderia 2009 óta nem kezdett ilyen gyengén, ráadásul az erőforrás lemaradása hátrányosan érinti az ügyfélcsapatok, a Haas és az Alfa Romeo szereplését is.
Galéria: Belakta az F1 a Hungaroringet, jöhet a 35. Magyar Nagydíj - képek
1/77
Belakta az F1 a Hungaroringet, jöhet a 35. Magyar Nagydíj - képek
Az olaszok eddigi utolsó világbajnoka, Kimi Räikkönen is érintett, hiszen 2007-2009, majd 2014-2018 között hosszú éveket eltöltött Maranellóban, jelenleg pedig az Alfa Romeo színeiben szintén Ferrari-motorral versenyez, de úgy érzi, ettől még nem hivatott arra, hogy véleményt formáljon a Scuderia helyzetével kapcsolatban.
„Nem tudom, egyáltalán nem foglalkoztat, hogy kommentáljam az ő helyzetüket – jelentette ki a Magyar Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján. – Az emberek írhatnak, amit akarnak, de nem sokan tudják, hogy pontosan mi folyik náluk. Néha jobban mennek a dolgok, más versenyeken kevésbé, de még csak két futam telt el egy pályán, úgyhogy majd meglátjuk, mi lesz velük.”
A Scuderia problémáját elsősorban az okozza, hogy új motort kellett építeniük, miután az előző szezonban használt változat szabályosságáról az FIA nem volt meggyőződve. Az autó aerodinamikai koncepcióját erős motorra számítva alkották meg, így a visszaesés több fronton is sújtja a Ferrarit.
Räikkönen viszont úgy vélte, az Alfa Romeo szemszögéből két futam alapján egyelőre nem lehet következtetést levonni.
„Volt két verseny, de ugyanazon a pályán. Nem hiszem, hogy ez a legnagyobb problémánk. Az ember persze mindig szeretne gyorsabban menni az egyenesben, de közben a kanyarokban is, ezért a csúcssebesség terén kompromisszumot kell kötni. Itt [a Hungaroringen] egyáltalán nem számít a tempó az egyenesben, úgyhogy meglátjuk, mi lesz. Pályáról pályára mindig változik a helyzet.”
„Alapvetően az ember minél több lóerőt használhat, annál meredekebb szárnyállásokat választhat, és ez hasznos, de mindenki erre törekszik. Meglátjuk, még túl korai megmondani, hogy hol tartunk. Úgy érzem, az autónk jobb volt annál, ahol célba értünk, főleg a második futamon. Most ezzel kell beérnünk, meglátjuk, mire megyünk vele.”