Élő:
Vágólapra másolva!
A Ferrari utolsó világbajnoka kívülről nem akart állást foglalni korábbi csapata idei formájával kapcsolatban. Egyelőre az sem aggasztja, hogy az olaszok motorja gyengének tűnik.

A Ferrari idei formája a Forma-1 egyik legérdekesebb témája, a Scuderia 2009 óta nem kezdett ilyen gyengén, ráadásul az erőforrás lemaradása hátrányosan érinti az ügyfélcsapatok, a Haas és az Alfa Romeo szereplését is.

Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring kamionok, DHL
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring kamionok
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring kamionok, DHL, Volvo
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock, kamionok
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock, kamionok
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock, COVID-19 táblák
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring kamionok
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring kamionok
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring kamionok, Aramco
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock, COVID-19 táblák
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock, konténerek
Forma-1, Magyar Nagydíj, COVID-19 tábla, Red Bull Racing szerelő, Mobil 1 logo
Forma-1, Magyar Nagydíj, Pirelli depó
Forma-1, Magyar Nagydíj, COVID-19 tábla, Red Bull Racing szerelő
Forma-1, Magyar Nagydíj, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Magyar Nagydíj, Racing Point
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock, konténer
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock, COVID-19 tábla
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hungaroring paddock, COVID-19 tábla
Forma-1, Magyar Nagydíj, Haas F1 Team
Forma-1, Magyar Nagydíj, Haas F1 Team
Forma-1, Magyar Nagydíj, Red Bull Racing
Forma-1, Magyar Nagydíj, Red Bull Racing szerelő, Racing Point szerelők
Forma-1, Laurent Mekies, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Magyar Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren, Magyar Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Claire Williams, Magyar Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Xevi Pujolar, Ruth Buscombe, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault F1 Team, Magyar Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1, Magyar Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri, Magyar Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Magyar Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Magyar Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Magyar Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Magyar Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Magyar Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Xevi Pujolar, Magyar Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Magyar Nagydíj
Forma-1, Magyar Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri, Magyar Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Alpha Tauri, Magyar Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Magyar Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault F1 Team, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Magyar Nagydíj
Forma-1, Magyar Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull Racing
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Magyar Nagydíj
Forma-1, Magyar Nagydíj, üres lelátó
Forma-1, Magyar Nagydíj, Super Gold, üres lelátó
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Magyar Nagydíj, kerékcsere
Forma-1, Mercedes-AMG Petronas, Magyar Nagydíj kerékcsere

Az olaszok eddigi utolsó világbajnoka, Kimi Räikkönen is érintett, hiszen 2007-2009, majd 2014-2018 között hosszú éveket eltöltött Maranellóban, jelenleg pedig az Alfa Romeo színeiben szintén Ferrari-motorral versenyez, de úgy érzi, ettől még nem hivatott arra, hogy véleményt formáljon a Scuderia helyzetével kapcsolatban.

„Nem tudom, egyáltalán nem foglalkoztat, hogy kommentáljam az ő helyzetüket – jelentette ki a Magyar Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján. – Az emberek írhatnak, amit akarnak, de nem sokan tudják, hogy pontosan mi folyik náluk. Néha jobban mennek a dolgok, más versenyeken kevésbé, de még csak két futam telt el egy pályán, úgyhogy majd meglátjuk, mi lesz velük.”

Räikkönen egyelőre nem akar következtetéseket levonni az Alfa Romeóról és a Ferrari-motorról sem Forrás: AFP/Joe Klamar

A Scuderia problémáját elsősorban az okozza, hogy új motort kellett építeniük, miután az előző szezonban használt változat szabályosságáról az FIA nem volt meggyőződve. Az autó aerodinamikai koncepcióját erős motorra számítva alkották meg, így a visszaesés több fronton is sújtja a Ferrarit.

Räikkönen viszont úgy vélte, az Alfa Romeo szemszögéből két futam alapján egyelőre nem lehet következtetést levonni.

„Volt két verseny, de ugyanazon a pályán. Nem hiszem, hogy ez a legnagyobb problémánk. Az ember persze mindig szeretne gyorsabban menni az egyenesben, de közben a kanyarokban is, ezért a csúcssebesség terén kompromisszumot kell kötni. Itt [a Hungaroringen] egyáltalán nem számít a tempó az egyenesben, úgyhogy meglátjuk, mi lesz. Pályáról pályára mindig változik a helyzet.”

„Alapvetően az ember minél több lóerőt használhat, annál meredekebb szárnyállásokat választhat, és ez hasznos, de mindenki erre törekszik. Meglátjuk, még túl korai megmondani, hogy hol tartunk. Úgy érzem, az autónk jobb volt annál, ahol célba értünk, főleg a második futamon. Most ezzel kell beérnünk, meglátjuk, mire megyünk vele.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!