A Red Bull számára csalódást keltően alakult a szezon első három futama. Ahhoz képest, hogy világbajnoki reményekkel vágtak neki az idénynek, jelenleg 66 pontos hátrányban vannak a Mercedeshez képest. Alexander Albon különösen szenved, és egyelőre megközelíteni sem tudja Max Verstappen teljesítményét, akitől a Magyar Nagydíjon több mint 1 perccel kikapott.
A thai pilóta teljesítménye láttán olyan hangok is megszólaltak, melyek szerint kezdheti félteni az ülését a csapatnál. Christian Horner azonban támogatásáról biztosította versenyzőjét, és ennek újabb jele az is, hogy Albon már a hétvégi Brit Nagydíjtól új versenymérnököt kap Simon Rennie személyében.
A brit szakember számára korántsem lesz ismeretlen a terep, hiszen 2013 óta a csapat alkalmazottja, és első hat évében Mark Webber, majd Daniel Ricciardo mellett töltött be hasonló szerepet.
Hét futamot nyertek együtt, majd Rennie azt kérte, hogy helyezzék át a gyárba, ezzel párhuzamosan Ricciardo is távozott a Renault-hoz. A 40 esztendő mérnök Mike Luggot váltja, aki így mostantól az istálló milton keynes-i központjában fog tevékenykedni.
A versenymérnök kulcsszerepet játszik a pilóta oldalán, hiszen a tőle kapott visszajelzéseket ő közvetíti a többi munkacsoport felé, a versenyzőt pedig hasznos információkkal és tanácsokkal látja el. A két fél között fontos a jó munkakapcsolat, elképzelhető, hogy Albon és Lugg között ez hiányzott.
Rennie tehát már a Brit Nagydíjon visszatér az utazó csapathoz, így mostantól az ő hangját hallhatjuk Albon rádiójában. A thai pilóta a váltásra, illetve annak hátterére nem tért ki külön, de bízik benne, hogy első közös hétvégéjükön jól szerepelnek.
„Nyilvánvaló, hogy csapatként nem kezdtük jól az idényt, de a kiesést leszámítva viszonylag sok pontot tudtunk szerezni. A kocsi pedig csak javulhat, tudjuk, hogy mely területeken kell dolgoznunk, úgyhogy optimista vagyok. Silverstone tulajdonképpen hazai futamnak számít, mivel közel van a gyárhoz, hagyományosan jól teljesítünk ezen a helyszínen, én pedig élvezem az itteni vezetést, úgyhogy bízom benne, hogy megfelelő eredményt fogunk elérni.”
Ami Rennie-t illeti, neki már a Red Bull előtt is közel tízéves tapasztalata volt a Forma-1-ben. 2004-ben a Renault csapatánál kezdett el dolgozni, 2005-ben és 2006-ban pedig Fernando Alonsót adatokért felelős mérnökként segítette világbajnoki címhez. Két évig megőrizte pozícióját, de 2007-ben a spanyol pilóta a McLarennél versenyzett, így Rennie abban az évben Heikki Kovalainen mellett tevékenykedett.
2009-ben Alonso versenymérnöke lett, majd távozása után Robert Kubica, Nick Heidfeld, illetve Kimi Räikkönen mellett töltötte be ugyanezt a pozíciót a csapatnál, ami akkoriban a Lotus nevet viselte. A finn pilóta a 2012-es Abu-dzabi Nagydíjon neki mondta, hogy hagyja békén, mert tudja, mit csinál, miután a brit szakember folyamatosan tájékoztatta az Alonsóval szembeni előnyéről.