Former F1 driver and Two-time world champion Fernando Alonso looks on in McLaren's garage during tests at the Sakhir circuit in the desert south of the Bahraini capital Manama, on April 2, 2019. - Alonso attends Pirelli's tyre testing programme behind the wheel as McLaren's ambassador and advisor. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
A korábban Fernando Alonsóval éveken át együtt dolgozó technikai szakember úgy véli, hogy a Forma-1 2022-ben érkező reformjai a spanyol kezére játszhatnak, mivel a kétszeres világbajnoknak kivételes az alkamazkodóképessége.
Pat Symonds jól ismeri Fernando Alonsót, hiszen a Renault korábbi technikai igazgatójaként kulcsszerepe volt a spanyol pilóta mindkét világbajnoki címében. A veterán szakember úgy véli, egykori pilótája nem az a típus, aki visszatérne pusztán unaloműzésből. Ehelyett a 2021-től ismét az F1-ben versenyző Alonsónak szerinte igenis az a célja, hogy újra világbajnok legyen, amihez a 2022-es szabályok megalkotásában jelentős szerepet játszó szakember véleménye szerint jó partnere lesz az új szabályok alapján épített autó, mivel az feküdni fog neki.
A 67 éves szakember 2003 és 2006 között, majd 2008-ban és 2009-ben dolgozott együtt Alonsóval a Renault-nál, volt tehát ideje megismerni a spanyolt, akivel azóta is tartja a kapcsolatot. Úgy véli, hogy a 38 esztendős pilótának fáj, hogy csak két világbajnoki címet nyert, ezért hiába kezdte el inkább a triple crownt hajszolni, valójában még mindig az F1-es vb-cím a legfőbb célja. „Sajnálatos, hogy egy fickónak ennyi tehetséggel csak két világbajnoki címe van. És ha én így gondolom, akkor Fernando egyenesen tragédiának éli meg – nyilatkozta Symonds a Beyond the Grid podcastban. – Úgyhogy egyértelműen befejezetlen ügye van a Forma-1-gyel.
Beszélhetünk a tripla koronáról meg az Indy-győzelemről, persze ezeket mind szeretné megcsinálni, de elég jól ismerem Fernandót ahhoz, hogy tudjam, semmit nem akar jobban egy újabb Forma-1-es világbajnoki címnél.
Fernando nem egy kalandor, nem unalomból jött vissza, hanem azért, mert nyerni akar."
A jelenleg az F1 vezető mérnökeként dolgozó Symonds szerint erre pedig 2022-ben akár meg is lehet az esélye, a 2021-ről elhalasztott technikai reformok ugyanis kedvezhetnek neki. „Elég jól tud alkalmazkodni, és szerintem ki fogja hozni a legjobbat a 2022-es autóból. Elég sokat beszéltem vele a Le Mans-i autó vezetéséről, mert dolgoztam a 2022-es autón, az előzés javításán és a többin. Úgyhogy sokat beszélgettem a hozzá hasonló versenyzőkkel, mint ő vagy Hülkenberg, akik vezettek LMP1-es kocsit, mert jobban meg akartam érteni azokat – utalt az Alonso által a sportautó-világbajnokságon vezetett kocsikra. – Lenyűgöző volt betekintést nyerni abba, hogy miként tanulta meg vezetni azt az autót, hogy mit és hogyan kellett csinálnia, különösen annak az autónak az energiavisszanyerésével. Olyan dolgokra jött rá, amikre azok, akik már egy ideje vezették az autót, nem. Jött és azt mondta, »ha ezt vagy azt csinálom, ha itt kifutok és ott fékezek, akkor több energiával játszhatok«.
Nagyon-nagyon jó az ilyen dolgokban. Szerintem a 2022-es autó feküdni fog neki, mert abban az évben mindenkinek nyomnia kell egy resetet.
Ez elég sokat fog segíteni Fernandónak."
Már 2019 elején csábították a visszatérésre
A mezőnybe 2021-ben visszatérő Alonso nemrég arról is beszélt, hogy noha csak 2018 végén mondott búcsút a Forma-1-nek, már a 2019-es szezon elején kapott ajánlatokat a visszatéréshez.
Az első ajánlat 2019-ben érkezett. 2018-ban távoztam a Forma-1-ből, az első ajánlatokat arra, hogy térjek vissza, pedig a 2019-es szezon negyedik vagy ötödik versenyén kaptam
– nyilatkozta a spanyol Cope-nak. – A Forma-1 olyan mint a futball. Amikor egy futam balul sül el, vagy egy pilóta komolyat hibázik, máris megjelenik a feszültség. A csapatfőnökök ilyenkor gyakran felhívnak olyan pilótákat, akik éppen nincsenek a mezőnyben, hogy a helyzetükről érdeklődjenek. Volt pár telefonhívásom akkoriban, hogy versenyezzek 2020-ban, ilyesmi azonban nem szerepelt a terveimben."
Hogy mely csapat vagy csapatok keresték meg, azt nem árulta el, két istállót azonban kizárt, elmondta ugyanis, hogy
a Renault-val a tavalyi Abu-dzabi Nagydíjon ültek le először, a Mercedesről pedig kijelentette, hogy ők nem keresték meg.
„A Mercedestől nem kaptam ajánlatot. Hozzájuk mindenki csukott szemmel aláírna, mivel azonnal győztes autót adnak – utalta arra, hogy ha kapott volna ajánlatot, akkor rögtön igent mondott volna rá. – A múltban azonban a Renault is adott nekem ilyet, és megvan az elkötelezettség és a vágy bennük, hogy újra nagyszerűek legyenek. Hogy ez megtörténik-e, az tőlünk függ, szerintem izgalmas lesz."