A Forma-1 augusztus 12-ről augusztus 18-ára tolta ki a sportág kereskedelmi jogait szabályozó Concorde-egyezmény előzetes aláírási határidejét, így még legalább jövő hét keddig várnunk kell arra, hogy megtudjuk, mind a 10 csapat elkötelezi-e magát a sportágban az elkövetkező évekre. Előfordulhat azonban, hogy pont a jelenlegi legsikeresebb istálló lesz az, amelyik nem kívánja majd ezt megtenni, a hírek szerint ugyanis most csak további egy évre tervez előre.
Toto Wolff, a 2014 óta veretlen Mercedes-istálló csapatfőnöke a 70. Évforduló Nagydíjának hétvégéjén élesen kritizálta több riválisát is, majd kifejtette, hogy bár örül a bevételek igazságosabb elosztásának, úgy érzi, hogy ennek a Mercedes a legnagyobb vesztese, valamint szerinte nem megfelelően bántak velük a tárgyalások során, ezért egyelőre nem állnak készen a Concorde-egyezmény aláírására.
Ez végül az eredeti, augusztus 12-i határidőig nem is történt meg. Wolff még korábban azt mondta, szerinte nem fog gondot okozni, ha egy kicsit még késlekednek. „Szerintem a FOM azt akarja elérni, hogy ne húzzuk tovább az aláírást. Lefektettek egy határidőt és világossá tették, hogy addig alá kell írnunk a Concorde-egyezményt.
De nem gondolom, hogy ha bárki is kicsúszik a 12-i határidőből, vagy ha a nagy vállalatoknak több időre van szüksége, akkor ez gondot jelentene.
Minden szerződésben van egyenlőségi és átláthatósági záradék. Teljes mértékben megértem Chase [Carey, az F1 elnök-vezérigazgatójának] álláspontját, hogy le szeretné rendezni a szerződés kérdését, és úgy gondolom, hogy ez a mi sportunk és megoldást kell találnunk."
Az előzetes határidő jelenleg tehát augusztus 18-a, a végleges pedig augusztus 31-e. A csapatoknak azért éri meg az előbbiig aláírni az egyezményt, mert ebben az esetben ezért bónuszt kapnak. Noha Wolff többször is hangsúlyozta, hogy a Mercedes szeretne a Forma-1-ben maradni és egyezségre törekednek a kereskedelmi jogokat tulajdonló Liberty Mediával, az F1-insider.com megbízható forrásból úgy értesült, hogy
a Mercedes csak 2021 végéig tervez gyári istállót indítani a sportágban, ezért ennek megfelelően fogja majd aláírni a szerződést.
Az új Concorde-egyezmény a 2021-től 2026-ig terjedő 5 éves időszakra vonatkozóan szabályozza majd az F1 kereskedelmi és egyéb viszonyait, azonban a hírek szerint a Red Bull elérte, hogy legyenek benne éves kilépési záradékok. Ez lehetővé tenné a Mercedesnek, hogy a 2022-es szabályok bevezetése előtt eladja gyári csapatát, és csak motorszállítóként maradjon (a Racing Pointtal és a McLarennel érvényes szerződése van az ezutáni időszakra).
Az F1-insider szerint a Daimler eredetileg az idén döntötte volna el, hogy 2020 végén kiszáll-e, a koronavírus-járvány miatt elhalasztott 2021-es szabályok azonban a kezére játszottak, hiszen a Mercedes mostani fölényét így minden bizonnyal átmenti a következő idényre, mielőtt 2022-ben mindenki (majdnem) tiszta lappal kezdhet.