A Mercedes június közepén jelentette be, hogy F1-es motorrészlegének éléről távozik Andy Cowell motorfejlesztési igazgató. Cowell 2004 óta dolgozott a Mercedesnek, és kulcsszerepet játszott a gyártó 2014 óta tartó sikersorozatában. A váltásban személyes döntés vezérelte, mint mondta, „új kihívásra" van szüksége. Hogy pontosan mihez kezd, azt még nem tudni, mindenesetre a Ferrari sikeressé tételében a jelek szerint nem játszik majd szerepet.
A Ferrari idei problémái saját és a versenyzők elmondása szerint is sokrétűek, az egyik legfőbb gondot azonban mindenképpen a motorerő hiánya jelenti. Míg tavaly a maranellóiak erőforrása volt az etalon, addig az FIA vizsgálata és a februári titkos megállapodás után a Scuderia jelentősen visszaesett ezen a téren, becslések szerint idei erőforrásának csúcsteljesítménye jó 40 lóerővel elmarad a Mercedesétől.
A gyenge szezonkezdet után a maranellóiak átszervezéseket jelentettek be, a Motorsport.com olasz kiadása pedig úgy értesült, hogy
a Ferrari az átszervezések előtt megkereste a Mercedestől távozó Cowellt, aki azonban „visszautasította a meghívást, hogy szervezze át a motorrészleget."
A vörösöknek már csak azért is szüksége lenne egy jó szakemberre, mert a motorspecialista Mattia Binotto az átszervezések során hátralépett a technikai feladatoktól, hogy mostantól kizárólag a csapat vezetésére koncentrálhasson.
A szaklap kiemeli azt is, hogy a Ferrari idei motorja nem csak sokkal gyengébb a tavalyinál, hanem megbízhatatlanabb is, hiszen Silverstone-ban mindkét autóban motort kellett cserélni, miután Vettelé tönkrement a második szabadedzésen.
Mivel a várhatóan 17 futamos szezonra két belső égésű motor engedélyezett, a Ferrarik pedig már az ötödik futamot új egységekkel kezdték, minden bizonnyal nem fogják tudni büntetés nélkül teljesíteni az évet.
Mindennek tetejébe Charles Leclerc Barcelonában elektromos hiba miatt pördült meg, amikor egyszer csak leállt alatta az erőforrás a monacói pilóta kiesését eredményezve.