BARCELONA, SPAIN - AUGUST 15: Alexander Albon of Thailand driving the (23) Aston Martin Red Bull Racing RB16 on track during final practice for the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on August 15, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Albert Gea/Pool via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Miközben a McLaren azt fontolgatja, hogy a szigorú szabályok közepette is alaposan áttervezi az autóját, a Red Bullnál kitartanak Adrian Newey filozófiája mellett.
Megkérdőjeleződött a Red Bull által követett, magas padlószögű aerodinamikai koncepció létjogosultsága, legalábbis James Key, a McLaren technikai igazgatója szerint érdemes átgondolniuk, hogy érdemes-e Adrian Newey filozófiáját követni vagy inkább a Mercedes receptjét alkalmazni hosszabb tengelytávval és alacsonyabb padlószöggel.
„Nem gondolom, hogy a magas padlószögű koncepciónak szükségszerűen befellegzett, de arra sarkall minket, hogy meggondoljuk, talán többet is kihozhatnánk az alacsonyabb padlószögből – nyilatkozta James Key, a McLaren technikai igazgatója. – Tulajdonképpen van is néhány ötletünk, amelyek működhetnek.”
A mezőnyben alapvetően két iskola terjedt el, rövid tengelytáv magas padlószöggel és hosszabb, magas padlószöggel, a spektrum két végletét a Red Bull és a Mercedes képviseli, a többi csapat közöttük mozog. A helyzetről tavaly az Auto Motor und Sport közölt összeállítást, azóta a Ferrari és a Renault is a Red Bull felé kezdett húzni.
Foglalkozunk ezzel a kérdéssel”
– mondta Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója az Autosportnak adott interjújában. – Viszont Newey azt gondolja, hogy ez a leghatékonyabb megoldás, egyelőre kitartunk mellette. Az első három helyezett, Max [Verstappent] is beleértve lekörözi a mezőny többi részét, úgyhogy nagy baj nem lehet a koncepciónkkal. Hiszünk benne, ezért van technikai igazgatónk, hogy meghatározza az irányvonalat.”
Komolyabb reform azért sem várható, mert a 2022-es szabályváltozások előtt csak igen szigorú feltételek betartása mellett lehet fejleszteni az autókat, ezért nem valószínű, hogy a jelenlegi korszak utolsó évében a csapatok belevágnának az autó egészét érintő átalakításba.
„Az autók olyanok lesznek, mint amilyenek most – erősítette meg Marko. – Ez is egy magyarázat arra, hogy miért erőltetjük továbbra is az idei fejlesztéseket, mert jövőre is ezt az autót kell használnunk.”