NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 30: Sebastian Vettel of Germany and Ferrari walks the track during previews ahead of the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 30, 2020 in Northampton, England. (Photo by Mario Renzi - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Több olasz kiadvány is arról számolt be, hogy Sebastian Vettel megállapodott a Racing Pointtal, ami jövőre Aston Martin néven szerepel a Forma-1-ben.
Hivatalos megerősítés még nem érkezett, de több olasz kiadvány, köztük a La Gazzetta dello Sport is arról számolt be, hogy Sebastian Vettel megállapodott a jövőre Aston Martin néven induló Racing Pointtal, és 2021-től is folytatja a pályafutását a Forma-1-ben.
Vettel jövője azóta kérdéses, hogy a Ferrari lényegében eltanácsolta, és a német pilóta kijelentette, csak versenyképes istállóval hajlandó a mezőnyben maradni. A Mercedesnél gyorsan kizárták a szerződtetését és volt csapatánál, a Red Bullnál sincs hely, a Renault pedig Fernando Alonsóval állapodott meg.
A Racing Point azáltal vált vonzó opcióvá, hogy a csapat szorosabbá fűzte az együttműködését a 2014 óta verhetetlen Mercedesszel, a teljes hajtáslánc megvásárlása mellett a címvédő szélcsatornáját használják és bevallottan lemásolták az autó karosszériáját is, bár az ellenfelek miatt ezt nem teljesen szabályosan tették.
A csapat a következő szezontól az Aston Martin színeiben indul,
miután Lawrence Stroll vezetésével a csapat tulajdonosi konzorciuma részesedést vásárolt az autógyárban is, és kisebb befektetőként megjelent a gyárnál Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is. Augusztustól az Aston Martin vezérigazgatója az affalterbachi Mercedes-AMG volt elnöke, Tobias Moers.
Az olasz értesülések szerint Vettel hároméves megállapodást kötött a csapattal, jelenleg 33 esztendős, így van még ideje, hogy újabb sikereket érjen el, kérdés, hogy a gyári Mercedes árnyékában erre az Aston Martinnak mekkora esélye lesz.
A német pilóta érkezésével Sergio Péreznek távoznia kell a csapattól. A lapok úgy tudják, a hivatalos bejelentést a hétre tervezték, de a mexikói pilóta koronavírus-fertőzése átírta a menetrendet. Az egyelőre kérdéses, hogy az egyébként szerződéssel rendelkező Pérezzel is sikerült-e megállapodásra jutni vagy a helyzet az FIA szerződésvizsgáló testülete elé kerül.