A Mercedes, később pedig a Racing Point is jelezte a Forma-1 kereskedelmi viszonyait szabályozó Concorde-egyezményről szóló tárgyalások hajrájában, hogy nem teljesen elégedett az abban foglaltakkal. Végül azonban mindkét istállónak sikerült megegyezni a kereskedelmi jogok birtokosával, valójában pedig egyikük 2021-es részvétele sem forgott soha valós veszélyben. Nem úgy a mezőnyhöz 2016-ban csatlakozó Haas istállóé, amelynek csapatfőnöke most elismerte, ha nem alakult volna ilyen pozitívan a Concorde-egyezmény a 2021 és 2025 közötti időszakra, akkor valószínűleg kiszálltak volna a Forma-1-ből.
A Haas korábban nem jelezte, hogy kész aláírni a szerződést, épp ellenkezőleg, a csapat körüli jelek arra engedtek következtetni, hogy akár még a kiszállás is benne van a pakliban. Végül nem ez történt meg, Günther Steiner csapatfőnök szerint pedig nagy változást fog hozni az új Concorde-egyezmény. „Ez egy rendes elköteleződés. Nem folytathatjuk úgy, hogy azt mondjuk, »talán igen, talán nem.« Ez valódi elköteleződés. Igen, jelenleg szenvedünk, de tudjuk az okát. Egyszerűen csak újra fel kell építenünk magunkat. A következő év is nehéz lehet, de amit a FOM csinált, az nagyon jó, legalább van érték a csapatban" – nyilatkozta a Racernek.
A pénzdíjak elosztása igazságosabb lett a korábbinál, úgyhogy ha az ember jó munkát végez, legalább van esélye rá, hogy jó üzletet csináljon.
Az elsődleges egy vállalkozásban, hogy ne veszíts pénzt, utána jön az, hogy csinálj is pénzt. Mindenki számára ilyennek kellene lennie. Gene [Haas, az istálló tulajdonosa] azt látja [hogy mostantól így lehet], úgyhogy ez nagy előrelépés."
Steiner elismerte, hogy a változások nélkül a Haas könnyedén eltűnhetett volna a rajtrácsról.
„Ezek nélkül a változtatások nélkül nem hiszem, hogy maradtunk volna. Nagyon nehéz. A feltételek annyira mások voltak a nagy csapatoknak, mint a kicsiknek. Most azonban az új szabályokkal, a költségplafonnal, a pénzek újfajta elosztásával ha valaki be akar szállni, akkor nyereséges is lehet."
A Concorde-egyezmény részletei bizalmasak, de a Racer úgy tudja, hogy
az úgynevezett történelmi csapatok továbbra is kapnak bónuszt, ahogyan a legsikeresebb istállók is, de ezek az összegek csökkentek a több csapat által megszerezhető bevételekhez képest,
ráadásul a jövőre életbe lépő 145 millió dolláros költségplafon miatt bizonyos mértékig csökkent is a jelentősége ezeknek az extra bevételeknek.
„Jövőre úgysem fogjuk elérni a költségplafont. Dolgozni fogunk rajta, de még nem fogjuk elérni, úgyhogy a struktúránk változatlan marad” – mondta Steiner.
Szerintem jó helyzetben vagyunk a jövőre nézve, mert soha nem voltunk nagyok, ezért nem kell kisebbé válnunk, ellenben még van terünk a növekedésre.
Véleményem szerint ez egy jó pozíció, úgyhogy semmit nem akarok változtatni a struktúrán."
Steiner természetesen tisztában van vele, hogy a feltételek soha nem lesznek teljesen egyenlőek, ahogy a csapatok között az elmúlt évtizedek során kialakult anyagi különbségeket sem lehet egyetlen szerződéssel egy csapásra eltüntetni, de szerinte a jó irányba indultak el
„Relatív, hogy mi a nagy és mi a kis változás. Attól, függ, hogy honnan nézzük. Ha a mezőny végén van valaki, akkor nem olyan nagy, mintha a negyedik vagy az ötödik helyen áll. A legnagyobb változás akkor lesz, ha ezekre a helyekre ér valaki oda, mint mi 2018-ban. Az nagy különbséget fog jelenteni, százalékban kifejezve nagy változást. Amivel előálltunk, az sokkal jobb a sport számára a jövőre nézve."
A csapatfőnök úgy véli, hogy Gene Haas is azért döntött a maradás mellett, mert úgy látja, hogy a folytatásban a kis csapatoknak is meglesz a lehetősége a képességeik alapján jó eredményt elérni, és nem lesz megkötve a kezük az anyagiak miatt. „Gene okos fickó, látja azt, hogy van jövőnk. Nem függünk olyan külső tényezőktől, amelyeket nem tudunk megváltoztatni.
Mostantól tudunk változtatni, mert nagyjából mindannyian egyenlők leszünk.
Mostantól megmutathatjuk, hogy milyen jók vagyunk, míg jelenleg ha nincs elég pénz, akkor ez nem lehetséges, mivel akkora a különbség kicsi és nagy között."